Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Taylor, Tony (1943-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Class wars [Texte imprimé] : money, schools and power in modern Australia / Tony Taylor

Publication : Clayton : Monash university publishing, copyright 2018

Description matérielle : 1 vol. (xxvi-318 p.) ; 24 cm

Collection : Monash studies in Australian society

Lien à la collection : Monash studies in Australian society 


Note(s) : Notes bibliogr. Bibliogr. p. [301]-304. Index
How Australians fund schooling has been a matter of bitter political, social and religious division for almost two hundred years. And it remains so. The 2012 Gonski Review, urging all jurisdictions to move towards consensus on a needs-based and socially just education system, has continued to encounter forms of political obstruction. By examining the principles, the motives and the means of those who, since Menzies, have fought to develop and maintain a class-based education system at the expense of a broader view of social justice, this book explains how and why Australian education policy remains mired in political controversy


Sujet(s) : Éducation et État -- Australie  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Aspect politique -- Australie  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Finances -- Australie  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Aspect économique  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Finalités -- Australie  Voir les notices liées en tant que sujet
Administration scolaire -- Australie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  379.94 (23e éd.) = Éducation - Politiques publiques - Australie  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 978-1925495461. - ISBN 1925495469. - ISBN 9781925495485. - ISBN 1925495485. - ISBN 9781925495515. - ISBN 1925495515

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46913618h

Notice n° :  FRBNF46913618 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : 1. The Goulburn Myth, Social Justice and the Menzies Gesture 1962-63 ; 2. Snob Value: The Menzies Gesture and Educating for Inequality ; 3. The Gorton Style and Better-Established Schools ; 4. Malcolm Fraser: Let's Pitch It a Litter Higher and See How We Get On ; 5. The Whitlam Government: The Chance to Put Their Schemes into Practice ; 6. The Schools Commission: Too Radical, Too Expensive, and Likely to Raise Expectatiosn Too High ; 7. The Schools Commission and the Liberal Way of Progress ; 8. The Hawke-Ryan Years: We Don't Want any Brawls ; 9. Minister Kemp and the Socio-Economic Status System: A Complete Corruption ; 10. Julia Gillard and Irresponsible, Untruthful Fear Campaigns ; 11. Christopher Pyne: Blowing Himself and the Gonski Reforms to Pieces ; 12. Simon Birmingham: Still on a Path to Nowhere? ; Conclusion

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée