Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Moore, Daniel (19..-.... ; spécialiste de littérature)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Insane acquaintances [Texte imprimé] : visual modernism and public taste in Britain, 1910-1951 / Daniel Moore

Édition : First edition

Publication : Oxford : Oxford University Press, 2020

Description matérielle : 1vol. (191 pages, 8 unnumbered pages of plates) : illustrations (some color) ; 24 cm

Collection : British Academy monograph

Lien à la collection : A British academy monograph 


Note(s) : Includes bibliographical references (pages 173-185) and index
Insane Acquaintances explores a range of exhibitions, organisations and institutions that mediated and promoted modernism in Britain. In a series of case studies on subjects ranging from the first Postimpressionist exhibition in London in 1910, the teaching of modernist art in schools, the decoration and design of the modernist home, the International Surrealist exhibition in London in 1936 and the Festival of Britain in 1951, Insane Acquaintances charts some of the ways in which modernism not only sought to improve the quality of art but also the quality of art's reception in Britain. It also provides an institutional history of some of the groups and organisations that fostered modernist art in Britain during that period


Sujet(s) : Modernisme (art) -- Grande-Bretagne -- 20e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Art et société  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  709.42 (23e éd.) = Beaux-arts et arts décoratifs - Angleterre  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 0197266754. - ISBN 9780197266755

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46678695w

Notice n° :  FRBNF46678695 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : 1: Revolutionising 'Bird's Custard Isle' ; 2: PostimpressionismTM ; 3 :'A revolution of incalculable effect': modernism and the teaching of art in schools ; 4: 'But is it possible to live in such a motley setting?': the modernist interior in Britain ; 5: 'A Transformed World': Herbert Read, British surrealism and the institutionalisation of modernism ; 6: Conclusion: 'Half-Baked if you like': modernist afterlives in Britain, 1945-1951.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée