Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Wright, Cecile  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Maylor, Uvanney  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Pickup, Thomas  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Young British African and Caribbean men achieving educational success [Texte imprimé] : disrupting deficit discourses about black male achievement / Cecile Wright, Uvanney Maylor, and Thomas Pickup

Publication : New York (N.Y.) : Routledge, 2021

Description matérielle : 1 vol. (xiv-158 p.) : ill. ; 24 cm

Collection : Routledge critical studies in gender and sexuality in education

Lien à la collection : Routledge critical studies in gender and sexuality in education 


Note(s) : Bibliogr. p. [128]-150. Index
"In contrast to research that focuses on the underperformance of young black males in the British education system, the dominant notion of this volume is educational success. By aiming to understand how young, Black--notably African and Caribbean--male education plays out in different educational spaces, this book provides new insights around intersections between, and across, different structural forces and educational contexts. Examining the political, cultural, and structural factors that shape the educational journey of a young Black man in the British education system, the book will cover topics such as: Race, Gender, and Class, and the Attainment Gap; Contextualising Black Men's Educational Narratives; The Role of Family and Parenting in Achieving Success; The Role of Community Resource in Achieving Success. Young British African and Caribbean Men Achieving Educational Success will be of interest researchers, academics, and postgraduate students in the fields of multicultural education and gender and sexuality in education, as well as educators concerned with how Black male masculinities play out in educational discourses"


Sujet(s) : Noirs -- Éducation -- Grande-Bretagne  Voir les notices liées en tant que sujet
Jeunesse noire -- Éducation -- Grande-Bretagne  Voir les notices liées en tant que sujet
Réussite scolaire -- Grande-Bretagne  Voir les notices liées en tant que sujet
Racisme en éducation -- Grande-Bretagne  Voir les notices liées en tant que sujet
Démocratisation de l'enseignement -- Grande-Bretagne  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  370.890 0941 (23e éd.) = Éducation - Étude en relation avec les groupes ethniques - Îles Britanniques  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780367188535 (rel.). - ISBN 0367188538. - ISBN 9780367560751. - ISBN 0367560755. - ISBN 9780429198779 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb466306834

Notice n° :  FRBNF46630683 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Forward: The same for black youth in other societies ; Introduction: Race, gender and class and the attainment gap ; Critical race theory, post-colonial, intersectional social relations and performativity of educational experience ; Contextualising black men's educational narratives ; Identity formation and 'educational desire' ; The role of family and parenting in achieving success ; Social and navigational capital : community, 'diasporic collectives' and social actions ; Conclusion: A transformative agenda re- the 'black male crisis.'

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée