Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : White, Harry (1958-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The musical discourse of servitude [Texte imprimé] : authority, autonomy, and the work-concept in the music of Fux, Bach, and Handel / Harry White

Publication : New York, NY : Oxford University Press, copyright 2020

Description matérielle : xvii, 307 pages : illustrations ; 25 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"The Musical Discourse of Servitude examines the music of Johann Joseph Fux (c.1660-1741) in relation to that of Johann Sebastian Bach and George Frideric Handel. Its principal argument is that Fux's long indenture as a composer of church music in Vienna gains in meaning (and cultural significance) when situated along an axis that runs between the liturgical servitude of writing music for the imperial court service and the autonomy of musical imagination which transpires in the late works of Bach and Handel. To this end, The Musical Discourse of Servitude constructs a typology of the late baroque musical imagination which draws Fux, Bach and Handel into the orbit of North Italian compositional practice"


Sujet(s) : Fux, Johann Joseph (1660-1741)  Voir les notices liées en tant que sujet
Bach, Johann Sebastian (1685-1750)  Voir les notices liées en tant que sujet
Händel, Georg Friedrich (1685-1759)  Voir les notices liées en tant que sujet
Musique -- Europe -- 18e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Musique chrétienne -- Europe -- 18e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780190903879. - ISBN 0190903872. - ISBN 9780190903893 (erroné). - ISBN 9780190903909 (erroné). - ISBN 0190903902 (erroné). - ISBN 9780190903886 (erroné). - ISBN 0190903880 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb466204732

Notice n° :  FRBNF46620473 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction. Servitude, autonomy and the European musical imagination ; The minstrelsy of heaven : servility, freedom and the dynastic style ; The virtuoso of submissiveness : Fux and the concept of authority ; The steward of unmeaning art : Bach and the musical subject ; 'A darkness which might be felt' : Handel, Fux and the oratorio ; Steps to Parnassus : Fux, Caldara and Bach ; Conclusion. Well, well, well : Fux, Bach and Handel.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Richelieu - Musique - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée