Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Benoit, William L. (1953-....)
Glantz, Mark L.
Titre(s) : Presidential campaigns in the age of social media [Texte imprimé] : Clinton and Trump / William L. Benoit and Mark J. Glantz
Publication : New York : Peter Lang, copyright 2020
Description matérielle : 1 vol. (VIII-169 p.) ; 24 cm
Note(s) : Includes bibliographical references (pages [147]-153) and index
"This book offers content analyses of candidate campaign messages from the primary
and the general election. The chapters examine both new (Twitter, Facebook) and traditional
(TV spots, debates, speeches) media employed in this contest. This allows comparison
of campaign phases (primary versus general), candidates (Republican primary and Democratic
primary candidates; general election candidates), and message forms. The results are
compared with data from analyses of previous presidential campaigns"
Sujet(s) : Clinton, Bill (1946-....)
Trump, Donald (1946-....)
Présidents -- Élections
Médias sociaux -- Aspect politique -- États-Unis
Communication en politique -- États-Unis
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781433168222. - ISBN 1433168227. - ISBN 9781433168239 (erroné). - ISBN 9781433168246
(erroné). - ISBN 9781433168253 (erroné). - ISBN 1433168251. - ISBN 1433168243. - ISBN
1433168235. - ISBN 9781433168253. - ISBN 9781433168246. - ISBN 9781433168239
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb465835258
Notice n° :
FRBNF46583525
(notice reprise d'un réservoir extérieur)