• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Hershman, Evan  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Jesus as teacher in the gospel of Mark [Texte imprimé] : the function of a motif / Evan Hershman

Publication : London : T & T Clark, 2020

Description matérielle : 1 vol. ([VIII]-190 p.) ; 24 cm

Collection : Library of New Testament studies, ISSN 2513-8790 ; 626
T & T Clark library of biblical studies

Lien à la collection : Library of New Testament studies 
T & T Clark biblical studies 


Note(s) : Bibliogr. p. 175-182. Index
Texte remanié de : Thèse : Graduate theological union : 2018
"Evan Hershman seeks to examine Mark's portrayal of Jesus as teacher in comparison with portrayals of teachers in contemporary Greco-Roman literature, and argues that the teaching motif in Mark is used in highly distinctive ways. He argues that careful study reveals Mark's use of the trope does not aim to expound a fully fleshed-out ethical agenda, but rather to emphasize Jesus's unique authority, incorporate conflicts with other claimants to authority into the Gospel narrative, and persuade the gospel audience to accept his Christological vision and its demands on their lives. Hershman develops these three related themes behind the motif of moral instruction, and offers suggestions for how this portrayal of Jesus fits with the historical and social context in which the Gospel was written. By analyzing not only teaching and authority throughout Mark, but also numerous Greek and Greco-Roman texts concerning teachers and learning, Hershman creates a new reading of significant Markan passages - such as the parables discourse and the temple incident - in light of a focus on the importance of Jesus's teachings to the plot of the Gospel."


Sujet(s) : Jésus-Christ -- Méthodes pédagogiques  Voir les notices liées en tant que sujet
Bible. N.T.. Évangiles. Marc -- Exégèse  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  232.904 (23e éd.) = Jésus comme maître et exemple  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 978-0-567-69244-3 (rel.)
EAN 9780567692443

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46542072b

Notice n° :  FRBNF46542072 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction ; Greek and Greco-Roman texts on teachers and teaching ; Teaching and authority in the first half of Mark ; Teaching and authority in the second half of Mark ; Conclusion.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée