Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Zornado, Joseph L. (1964-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Harrison, Jill (1963-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Weisman, Daniel  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Critical thinking [Texte imprimé] : developing the intellectual tools for social justice / Joseph Zornado, Jill Harrison and Daniel Weisman

Publication : Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2020

Description matérielle : 1 vol. (177 p.) : illustrations ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"Critical Thinking presents, defines and explains the intellectual skills and habits of mind that comprise critical thinking and its relationship to social justice. Each of the sequential chapters includes detailed examples and learning exercises that guide the reader step by step from intellectual competency, to critical thinking, to cultural cognition, and to critical awareness necessary for social justice. The book documents and explains the scope of multiple crises facing society today, including environmental destruction, income and wealth inequality, large-scale human migration, and the rise of autocratic governments. It shows how critical thinking, cultural cognition, and critical awareness lead to the possibility of solutions grounded in social justice. All college students, especially those in the social sciences and humanities, will develop the intellectual skills necessary for critically engaging information in order to become active learners and effective agents in the world. This book complements information in introductory, interdisciplinary, or discipline-specific courses. Every chapter contains examples and exercises that can be assigned as homework, adopted as in-class activities, or both. The Conclusion also contains exercises for developing writing and basic mathematical competency skills"


Sujet(s) : Esprit critique  Voir les notices liées en tant que sujet
Justice sociale  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  303.372 (23e éd.) = Systèmes de croyance et coutumes  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781138342842. - ISBN 113834284X. - ISBN 9780429439544. - ISBN 0429439547. - ISBN 9780429439544 (erroné). - ISBN 9780429800306 (erroné). - ISBN 9780429800313 (erroné). - ISBN 9780429800290 (erroné). - ISBN 9781138342897 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb46508452f

Notice n° :  FRBNF46508452 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction ; Global crisis ; Intellectual competence ; Critical thinking ; Cultural cognition ; Critical awareness ; Restorative justice ; Conclusion: Developing the intellectual tools for social justice

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée