Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Lave, Jean  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Learning and everyday life [Texte imprimé] : access, participation and changing practice / Jean Lave, University of California, Berkeley ; afterword by Ana Maria R. Gomes

Publication : Cambridge, United Kingdom ; New York, NY, USA : Cambridge University press, 2019

Description matérielle : 1 vol. (vi, 187 pages) ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 170-184) and index
Written by world-renowned social anthropologist, Jean Lave, with an afterword by Brazilian anthropologist Ana Maria R. Gomes, this book weaves together ethnographic accounts of work and learning, apprenticeship and everyday life, through a critical theory of practice. Each chapter explores in different ways the proposition that learning is a collective, transformative process of change in the historically political complex relations of everyday life. At the same time, the book demonstrates the changing character of Lave's own research practice over two decades. Lave addresses work practices and everyday life and discusses the problem of context and decontextualization. Analyzing two decades of ethnographic studies of craft apprenticeship, she explores teaching as learning and examines the reciprocal effects of theories of everyday life and learning


Sujet(s) : Anthropologie de l'éducation  Voir les notices liées en tant que sujet
Apprentissage -- Société  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  306.43 (23e éd.) = Éducation (sociologie)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781108480468. - ISBN 1108480462. - ISBN 9781108727433. - ISBN 1108727433 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb457899100

Notice n° :  FRBNF45789910 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : The savagery of the domestic mind ; The problem of context and practices of decontextualization ; Ethnographies of apprenticeship ; Teaching as learning in practice ; Production schools ; Everyday life : logical operator, social zone or social practice ; Situated learning : historical process and practice

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée