Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Nadwī, Muḥammad Akram (1964-)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Al-muḥaddithāt [Texte imprimé] : the women scholars in islam / by Mohammad Akram Nadwi

Édition : 2nd ed.

Publication : Oxford : Interface Publications, 2013

Description matérielle : 1 vol. (XXII-314 p.)

Note(s) : Bibliogr. p. 291-300. Index
This book is an adaptation in English of the prefatory volume of a 40-volume biographical dictionary (in Arabic) of women scholars of the Prophet's hadith. Learned women enjoyed high public standing and authority in the formative years of Islam. For centuries thereafter, women travelled intensively for religious knowledge and routinely attended the most prestigious mosques and madrasas across the Islamic world. Typical documents (like class registers and ijazahs from women authorizing men to teach) and the glowing testimonies about their women teachers from the most revered ulema are cited in detail. An overview chapter, with accompanying maps, traces the spread of centres of hadith learning for women, and their eventual decline. The information summarized here is essential to a balanced appreciation of the role of women in Islamic society.


Sujet(s) : Hadith -- Exégèse  Voir les notices liées en tant que sujet
Musulmanes -- Vie intellectuelle  Voir les notices liées en tant que sujet
Exégètes coraniques  Voir les notices liées en tant que sujet
Femmes et islam  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  297.125 082 (23e éd.) = Hadiths - Étude en relation avec les femmes  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780955454547 (br.). - ISBN 0955454549. - ISBN 9780955454554. - ISBN 0955454557

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb457736784

Notice n° :  FRBNF45773678 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction ; The legal conditions for narrating Ḥadīth ; women as seekers and students of Ḥadīth ; Occasions, travels, venues for, and kinds of, Ḥadīth learning ; The women's teachers ; The reading matter ; Women's role in diffusion of 'the knowledge' ; Women's Ḥadīths and narrations ; Women and Ḥadīth critique ; Overview by period and region ; Fiqh and Amal.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée