Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Heffron, John M.  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The rise of the South in American thought and education [Texte imprimé] : the Rockefeller years (1902-1917) and beyond / John M. Heffron

Publication : New York, NY : Peter Lang Publishing, Inc., copyright 2019

Description matérielle : 1 vol. (X-267 p.) ; 24 cm

Collection : History of schools and schooling ; vol. 64

Lien à la collection : History of schools and schooling 


Note(s) : Bibliogr. en fin de chapitres. Index


Sujet(s) : Éducation -- États-Unis (sud) -- 1900-1945  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Société -- États-Unis (sud) -- 1900-1945  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Finalités -- États-Unis (sud) -- 1900-1945  Voir les notices liées en tant que sujet
Changement social -- États-Unis (sud) -- 1900-1945  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  370.975 (23e éd.) = Éducation - États-Unis - Sud-Est  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781433158643 (rel.). - ISBN 1433158647. - ISBN 9781433158667 (erroné). - ISBN 9781433158674 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45764979b

Notice n° :  FRBNF45764979 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Southern sources of conservative reform. "Old times there are not forgotten": a didactic new South in the development plans of the North, 1880-1903 ; Moral and practical uplift in the new agricultural edication: nation-building for a solid South, 1900-1920 ; "To form a more perfect union": the moral example of Southern Baptist thought and education, 1890-1920 ; The knowledge most worth having: Otis W. Caldwell and the rise of general science. Otis W. Caldwell, part I: nature study, ecumenicalism, and the rise of general science ; Otis W. Caldwell, part II: the mission of science in general education ; Progressive schooling in the Southern tradition. Race education for all: "The Hampton-Tuskegee Idea" and its Americanization ; The new machinery of social discipline: educating for an immigrant nation, the case of the Gary Schools ; The Lincoln School of Teachers College: elitism and educational democracy

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée