• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Biondi, Martha  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The Black revolution on campus [Texte imprimé] / Martha Biondi

Publication : Berkeley (Calif.) : University of California Press, copyright 2012

Description matérielle : 1 vol. (VIII-356 p.) : ill. ; 24 cm

Note(s) : Bibliogr. p.319-323. Index
"The Black Revolution on Campus is the definitive account of an extraordinary but forgotten chapter of the Black freedom struggle. In the late 1960s and early 1970s, Black students organized hundreds of protests that sparked a period of crackdown, negotiation, and reform that profoundly transformed college life. At stake was the very mission of higher education. Black students demanded that public universities serve their communities, that private universities rethink the mission of elite education, and that Black colleges embrace self-determination and resist the threat of integration. Most crucially, Black students demanded a role in the definition of scholarly knowledge."--Jacket


Sujet(s) : Mouvements étudiants -- Activité politique -- États-Unis -- 1945-1970  Voir les notices liées en tant que sujet
Étudiants noirs américains -- 1945-1970  Voir les notices liées en tant que sujet
Mouvements des droits civiques -- États-Unis -- 1945-1970  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  378.155 0973 (20e éd.) = Universités - Etats-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780520269224. - ISBN 0520269225. - ISBN 9780520282186. - ISBN 0520282183 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb457528979

Notice n° :  FRBNF45752897 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction : The Black revolution on campus ; Moving toward Blackness: the rise of Black power on campus ; A revolution is beginning: the strike at San Francisco State ; A turbulent era of transition: Black students and a new Chicago ; Brooklyn College belongs to us: the transformation of higher education in New York City ; Toward a Black university: radicalism, repression, and reform at historically Black colleges ; The counterrevolution on campus: why was Black studies so controversial? ; The Black revolution off-campus ; What happened to Black studies? ; Conclusion : Reflections on the movement and its legacy.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée