Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Seeing race again [Texte imprimé] : countering colorblindness across the disciplines / edited by Kimberlé Williams Crenshaw, Luke Charles Harris, Daniel Martinez HoSang, and George Lipsitz

Publication : Oakland, California : University of California press, copyright 2019

Description matérielle : xviii, 410 pages : illustrations ; 23 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index


Sujet(s) : Relations interethniques -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Racisme en éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation interculturelle -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  305.800 973 (23e éd.) = Groupes ethniques et nationaux - États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780520300972. - ISBN 0520300971. - ISBN 9780520300996. - ISBN 0520300998. - ISBN 9780520972148 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb457047844

Notice n° :  FRBNF45704784 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Preface and acknowledgments : praying to the disciplinary gods with one eye open / Kimberlé Williams Crenshaw, Luke Harris, Daniel Martinez HoSang and George Lipsitz ; Introduction / Kimberlé Williams Crenshaw, Luke Harris, Daniel Martinez HoSang and George Lipsitz ; The sounds of silence : how race neutrality serves White supremacy / George Lipsitz ; Unmasking colorblindness in the law : lessons from the formation of critical race theory / Kimberlé Williams Crenshaw ; Masking legitimized racism: indigeneity, colorblindness, and the sociology of race / Dwanna McKay ; On the transportability, malleability and longevity of colorblindness: reproducing white supremacy in Brazil and South Africa / Marzia Milazzo ; How colorblindness flourished in the age of Obama / Kimberlé Williams Crenshaw ; The possessive investment in classical music : confronting legacies of White supremacy in U.S. schools and departments of music / Loren Kajikawa ; Powerblind intersectionality : feminist revanchism and inclusion as a one-way street / Barbara Tomlinson ; Colorblind intersectionality / Devon Carbado ; Causality, context, and colorblindness : equal educational opportunity and the politics of racist disavowal / Leah Gordon ; Affirmative action as equalizing opportunity : challenging the myth of "preferential treatment" / Luke Charles Harris and Uma Narayan ; They (color) blinded me with science: counteracting coloniality of knowledge in hegemonic psychology / Glenn Adams and Phia S. Salter ; Towards a new research agenda? Foucault, Whiteness and indigenous sovereignty / Aileen Moreton-Robinson ; Why Black lives matter in the humanities / Felice Blake ; Negotiating privileged students' affective resistances : why a pedagogy of emotional engagement is necessary / Paula Ioanide ; Shifting frames: pedagogical interventions in colorblind teaching practice / Milton Reynolds

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée