Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Brooms, Derrick R.  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Clark, Jelisa (1987-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Smith, Matthew (1987-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Empowering men of color on campus [Texte imprimé] : building student community in higher education / Derrick R. Brooms, Jelisa Clark, and Matthew Smith

Publication : New Brunswick, New Jersey : Rutgers University press, copyright 2018

Description matérielle : v, 174 pages ; 24 cm

Collection : The American campus

Lien à la collection : The American campus 


Note(s) : Includes bibliographical references (pages 143-167) and index
"While recruitment efforts toward men of color have increased at many colleges and universities, their retention and graduation rates still lag behind those of their white peers. Men of color, particularly black and Latino men, face a number of unique challenges in their educational careers that often impact their presence on campus and inhibit their collegiate success. Empowering Men of Color on Campus examines how men of color negotiate college through their engagement in Brothers for United Success (B4US), an institutionally-based male-centered program at a Hispanic Serving Institution. Derrick R. Brooms, Jelisa Clark, and Matthew Smith introduce the concept of educational agency, which is harbored in cultural wealth and demonstrates how ongoing B4US engagement empowers the men's efforts and abilities to persist in college. They found that the cultural wealth(s) of the community enhanced the students' educational agency, which bolstered their academic aspirations, academic and social engagement, and personal development. The authors demonstrate how educational agency and cultural wealth can be developed and refined given salient and meaningful immersions, experiences, engagements, and communal connections"


Sujet(s) : Noirs américains -- Enseignement supérieur  Voir les notices liées en tant que sujet
Américains d'origine latino-américaine -- Enseignement supérieur  Voir les notices liées en tant que sujet
Enseignement supérieur -- Minorités -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Réussite scolaire -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  378.198 20973 (23e éd.) = Groupes particuliers d'étudiants (enseignement supérieur) - États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780813594767. - ISBN 0813594766. - ISBN 9780813594750. - ISBN 0813594758. - ISBN 9780813594774 (erroné). - ISBN 9780813594798 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45677683h

Notice n° :  FRBNF45677683 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction ; Men of color in higher education ; Race, resilience, and naming one's own reality in the transition to college ; Building community from cultural wealth ; Engaging and empowering black and Latino men through leadership ; (Re)Imagining and (re)writing the narrative ; Supporting men of color's success efforts

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée