Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Kennedy, Mark R. (1957-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Shapeholders [Texte électronique] : business success in the age of activism / Mark R. Kennedy

Publication : New York : : Columbia University press, copyright 2017

Description matérielle : 1 online resource (xx-281 p.) : illustrations

Collection : Columbia Business School publishing

Lien à la collection : Columbia business school publishing 


Comprend : Comprend : Introduction : From the heart of a businessman ; Who are the shapeholders? ; Shapeholders ; Social activists ; The media ; Politicians ; Regulators ; Seven steps to shapeholder success ; Align with a purpose ; Anticipate ; Assess ; Avert ; Acquiesce ; Advance common interests ; Assemble to win ; Pope Francis, a CEO worth emulating.

Note(s) : Bibliogr. p. 243-268. Index
"Today, all it takes is one organizational misstep to sink a company's reputation. Social media can be a strict ethical enforcer, with the power to convince thousands to boycott products and services. Executives are stuck on appeasing stakeholders, shareholders, employees, and consumers, but they ignore shapeholders, regulators, the media, and social and political activists who have no stake in a company but will work hard to curb what they see as bad business practices. And they do so at their own peril. Many international, multi-billion-dollar corporations fail to anticipate activism, and they flounder on first contact. Kennedy zeroes in on the different languages that shapeholders and companies speak and their contrasting metrics for what constitutes acceptable business practice. Executives, he argues, must be visionaries who find profitable, and probable, collaborations to diffuse political tensions. Kennedy's decision matrix helps corporations align their business practices with shapeholder interests, anticipate their demands, and assess changing moral standards so that together they can plan a profitable route forward"--Inside jacket


Sujet(s) : Responsabilité sociétale  Voir les notices liées en tant que sujet
Entreprises -- Relations publiques  Voir les notices liées en tant que sujet
Entreprises -- Aspect moral  Voir les notices liées en tant que sujet
Gouvernement d'entreprise  Voir les notices liées en tant que sujet
Planification stratégique  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  658.408 (23e éd.) = Responsabilité sociale des cadres  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780231180566. - ISBN 023118056X. - ISBN 9780231542784 (erroné). - ISBN 023154278X (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45553348m

Notice n° :  FRBNF45553348 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-110643
support : document électronique dématérialisé