Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Titre(s) : Assessment cultures [Texte imprimé] : historical perspectives / Cristina Alarcón, Martin Lawn (eds.)
Publication : Berlin : Peter Lang, 2018
Description matérielle : 429 pages : ill. ; 22 cm
Collection : Studia educationis historica, ISSN 2195-5158 ; vol. 3
Lien à la collection : Studia educationis historica
Note(s) : Includes bibliographical references
"This volume is devoted to the reconstruction of "assessment cultures" and their involved
groups of actors. The contributions cover examples of Western European, Euro-Asian,
East Asian, Latin, and North American as well as international settings and refer
to epochs ranging from the early modern period up to the current context"
Autre(s) auteur(s) : Alarcón, Cristina. Éditeur scientifique
Lawn, Martin. Éditeur scientifique
Sujet(s) : Évaluation du système scolaire -- Études transculturelles
Réussite scolaire -- Évaluation -- Études transculturelles
Éducation et État -- Études transculturelles
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783631675168. - ISBN 363167516X. - ISBN 9783653068672 (erroné). - ISBN 3653068673
(erroné). - ISBN 9783631700235 (erroné). - ISBN 3631700237 (erroné). - ISBN 9783631700242
(erroné). - ISBN 3631700245 (erroné)
Voir aussi : Publication alternative dans un autre support/format : Assessment cultures [Texte électronique],
ISBN 9783653068672
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45549137n
Notice n° :
FRBNF45549137
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Early modern cases of assessment ; Transnational perspectives ; Assessment and the
construction of 'deviance' ; National perspectives ; Assessment and psychologisation
; Actors of assessment