• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : The institution of English literature [Texte imprimé] : formation and mediation / Barbara Schaff, Johannes Schlegel, Carola Surkamp (eds.)

Publication : Göttingen : V & R unipress, copyright 2017

Description matérielle : 1 vol. (334 p.) : ill. ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references


Autre(s) auteur(s) : Schaff, Barbara (1957-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Schlegel, Johannes (19..-.... ; professeur de littérature). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Surkamp, Carola (1971-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Littérature anglaise  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 3847106295. - ISBN 9783847106296 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45539571q

Notice n° :  FRBNF45539571 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : By way of introduction, Stoner, black boxes, institutions / Johannes Schlegel ; "Hardly has a university had a more distinguished master of languages than Tompson was." (Johann David Michaelis, 1768) ; John Tompson's personality, his biography, and his significance for English language teaching and English studies in Germany / Konrad Schröder ; John Tompson's English miscelanies 1737-1766 in the context of eighteenth-century British-German cultural relations / Barbara Schaff ; The pleasures and pains of anthologies / Susan Bassnett ; Miscellany or masterpiece? ; Defining the discipline of comparative literature through its anthologies / Martina Witt-Jauch ; Envisioning cultural imperialism and the invention of English literature in Elizabethan England / Christian Schmitt-Kilb ; Navigation guides for the vast ocean of literature: writing and teaching the history of (English) literature in 1800 / Frauke Reitemeier ; Late 18th centur women translators as actors in the literary field: Margarethe Forkel-Liebeskind and Therese Forster-Huber / Karolin Echarti ; Negotiating literary texts-a nexus between different realms of competence? Examples of a qualitative case study with advanced EFL learners / Elizabeth Bracker ; Literary aesthetics and classroom realities: English teachers' practices in Hamburg's secondary schools / Christine Gardemann ; Functions of literary texts in the tradition of German EFL teaching / Laurenz Volkmann ; Teachers' beliefs and literature teaching: the case of poetry / Daniel Xerri ; Radical children's literature in Eglish education: escaping Disney with dialogic fairy tales / Janice Bland ; On the history of the canons of English literature at German schools / Carola Surkamp ; Canon formation in English literature studies: a comparison of Britain and Germany / Thomas Kullmann ; Genre, canon-formation and bildung: transformations of a critical category / Georgia Christinidis ; Sharing strains: the Booker Prize and the institution of literary prizes / Anna Auguscik.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée