Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Smith, Simon (1984-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Musical response in the early modern playhouse, 1603-1625 [Texte imprimé] / Simon Smith

Publication : Cambridge, United Kingdom ; New York, NY, USA : Cambridge University Press, 2017

Description matérielle : xvi, 246 pages : illustrations ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"Presupposing no specialist musical knowledge, this book offers a fresh perspective on the dramatic role of music in the plays of Shakespeare and his early seventeenth-century contemporaries. Simon Smith argues that many plays used music as a dramatic tool, inviting culturally familiar responses to music from playgoers. Music cues regularly encouraged audiences to listen, look, imagine or remember at dramatically critical moments, shaping meaning in plays from The Winter's Tale to A Game at Chess, and making theatregoers active and playful participants in playhouse performance. Drawing upon sensory studies, theatre history, material texts, musicology and close reading, Smith argues for the importance of music in familiar and less well-known plays including Antony and Cleopatra, Othello, The Revenger's Tragedy, Sophonisba, The Spanish Gypsy and A Woman Killed With Kindness"


Sujet(s) : Musique et théâtre -- Grande-Bretagne -- 17e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Musique de scène -- Grande-Bretagne -- 17e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet
Théâtre (genre littéraire) anglais -- 17e siècle  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781107180840. - ISBN 1107180848

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45457751d

Notice n° :  FRBNF45457751 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction ; Listening ; Looking ; Imagining ; Remembering ; Coda.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Richelieu - Musique - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée