Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Elfert, Maren  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : UNESCO's utopia of lifelong learning [Texte imprimé] : an intellectual history / Maren Elfert

Publication : New York : Routledge, 2018

Description matérielle : x, 254 pages ; 24 cm

Collection : Routledge research in lifelong learning and adult education

Lien à la collection : Routledge research in lifelong learning and adult education series 


Note(s) : Includes bibliographical references and index
With a focus on lifelong learning, this book examines the shifts that UNESCO's educational concepts have undergone in reaction to historical pressures and dilemmas since the founding of the organization in 1945. The tensions between UNESCO's humanistic worldview and the pressures placed on the organization have forced UNESCO to depart from its utopian vision of lifelong learning, while still claiming continuity. Elfert interprets the history of lifelong learning in UNESCO as part of a much bigger story of a struggle of ideologies between a humanistic-emancipatory and an economistic-technocratic worldview. With a close study of UNESCO's two education flagship reports, the Faure and Delors reports, Elfert sheds light on the global impact of UNESCO's professed humanistic goals and its shifting influence on lifelong learning around the world


Sujet(s) : Formation continue  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation -- Coopération internationale  Voir les notices liées en tant que sujet
Unesco -- Influence  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781138242524. - ISBN 1138242527. - ISBN 9781315278131 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb453896512

Notice n° :  FRBNF45389651 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : UNESCO's humanism : the challenge of "unity in diversity" -- ; UNESCO's early years : human rights, high hopes and harsh realities -- ; Éducation permanente and the "crisis of education" -- ; Learning to be : the Faure report -- ; The Delors report and the 1990s -- ; The struggle of ideologies

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée