Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Performance studies in Canada [Texte imprimé] / edited by Laura Levin and Marlis Schweitzer

Publication : Montreal ; Kingston ; London : McGill-Queen's University Press, copyright 2017

Description matérielle : xv, 448 pages : illustrations ; 23 cm

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 389-433) and index


Autre(s) auteur(s) : Levin, Laura (1978-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Schweitzer, Marlis. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Arts du spectacle -- Canada  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9780773549845 (rel.). - ISBN 0773549846. - ISBN 9780773549852. - ISBN 0773549854. - ISBN 9780773549869 (erroné). - ISBN 0773549862 (erroné). - ISBN 9780773549876 (erroné). - ISBN 0773549870 (erroné)

Notice n° :  FRBNF45372263 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Calgary's cultural topography : the performance of a city / Susan Bennett ; Xeyxelómós and Lady Franklin rock : place naming, performance historiography, and settler methodologies / Heather Davis-Fisch ; Choreographies of place : dancing the Vancouver sublime from dusk to dawn / Peter Dickinson ; Travelling soles : tracing the footprints of our stolen sisters / Julie Nagam ; The American girl comes to Canada / Marlis Schweitzer ; Presumptive intimacies and the politics of touch : "strategic culture" in simulations of war / Natalie Alvarez ; Sochi Olympics 2014, Canadian truth and reconciliation, and the haunting ghouls of Canadian nationalism / Helene Vosters ; Enchantment's irreconcilable connection : listening to anger, being idle no more / Dylan Robinson ; On political performance art and Rob Fordian performatives / Laura Levin ; Occupying the object : Leslie Baker and Andréane Leclerc in performance / Erin Hurley ; Two-way street : the icon in the city / MJ Thompson ; On love : performance as pedagogy / Naila Keleta-Mae ; Writing the red trench : performance, visual culture, and emplaced writing / Brian Rusted ; Working art ; working knowledge : doing the visual and making the material matter / Pam Hall ; Performance studies and Canada / Ric Knowles.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée