Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Titre(s) : World building [Texte imprimé] : transmedia, fans, industries. / edited by Marta Boni
Publication : Amsterdam : Amsterdam university press, copyright 2017
Description matérielle : 395 pages : illustrations (certaines en couleur) ; 24 cm
Collection : Transmedia : participatory culture and media convergence ; 2
Lien à la collection : Transmedia
Note(s) : Comprend des références bibliographiques. Index
"Thanks to modern technology, we are now living in an age of multiplatform fictional
worlds, as television, film, the Internet, graphic novels, toys and more facilitate
the creation of diverse yet compact imaginary universes, which are often recognisable
as brands and exhibit well-defined identities. This volume, situated at the cutting
edge of media theory, explores this phenomenon from both theoretical and practical
perspectives, uncovering how the construction of these worlds influences our own determination
of values and meaning in contemporary society."--Source inconnue
Autre(s) auteur(s) : Boni, Marta (1983-....). Éditeur scientifique
Sujet(s) : Lieux imaginaires -- Dans les médias
Transmédia
Sociologie de la réception
Indice(s) Dewey :
700.472 (23e éd.) = Arts - Thème des lieux surnaturels, mythologiques, légendaires
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9089647562. - ISBN 9789089647566
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb45363884q
Notice n° :
FRBNF45363884
(notice reprise d'un réservoir extérieur)