Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Auteur(s) : Pullinger, Debbie  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : From tongue to text [Texte imprimé] : a new reading of children's poetry / Debbie Pullinger

Publication : London ; New York : Bloomsbury Academic, 2017

Description matérielle : xviii-261 pages ; 25 cm

Collection : Bloomsbury perspectives on children's literature

Lien à la collection : Perspectives on children's literature 


Comprend : Introduction. Children's poetry: the problem child ; Mind and body ; 1. Tact ; The hidden child ; Not narrative ; In our right minds ? ; The infancy of language ; The language of infancy ; The crossing ; The container ; Tactful language ; 2. Tongue ; Ear and voice ; Orality and vocality ; And another thing ; Making lists ; Again and again ; Here and now ; All join in ! ; Live and in performance ; 3. Text ; Hand and eye ; From performance to page ; From A to Z ; The poetics of the page ; The distances of text ; The child and the text Conclusion : Orality and textuality ; Criticism and children's poetry

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"The connection between childhood and poetry runs deep. And yet, poetry written for children has been neglected by criticism and resists prevailing theories of children's literature. Drawing on Walter Ong's theory of orality and on Iain McGilChrist's work on brain function, this book develops a new theoretical framework for the study of children's poetry. From Tongue to Text argues that the poem is a multimodal form that exists in the borderlands between the world of experience and the world of language and between orality and literacy -- places that children themselves inhabit. Engaging with a wide range of poetry from nursery rhymes and Christina Rossetti to Michael Rosen and Carol Ann Duffy, Debbie Pullinger demonstrates how these 'tactful' works are shaped by the dynamics of orality and textuality." ; "Reading poems by such writers as A.A. Milne, Michael Rosen and Carol Ann Duffy, this book explores the neglected genre of children's poetry to develop a new theory of the form"


Sujet(s) : Poésie pour la jeunesse  Voir les notices liées en tant que sujet
Poésie et enfants  Voir les notices liées en tant que sujet
Enfants -- Livres et lecture  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781474222327. - ISBN 1474222323. - ISBN 9781474222334 (erroné). - ISBN 1474222331 (erroné). - ISBN 9781474222341 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45289130j

Notice n° :  FRBNF45289130 (notice reprise d'un réservoir extérieur)

Univers jeunesse Cette notice appartient à l'univers jeunesse



Localiser ce document(2 Exemplaires)

Tolbiac - Haut-de-jardin

1 partie d'exemplaire regroupée

- Littérature et art - Salle I - Livres de référence - 808.11 PUL f
support : livre

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Littérature et art - Salle T - Histoire du livre et bibliothéconomie 

1 partie d'exemplaire regroupée

070.8 PULL f
support : livre