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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Philosophy of emerging media [Texte imprimé] : understanding, appreciation, application / edited by Juliet Floyd and James E. Katz

Publication : Oxford ; New York (N.Y.) : Oxford university press, cop. 2016

Description matérielle : 1 vol. (XVIII-446 p.) ; 25 cm

Comprend : Introduction / Juliet Floyd and James E. Katz ; Part I: Ontology. Toward a science of emerging media / Barry Smith ; Media and their emergence : the ontology / Peter Simons ; New realism and media : from documentality to normativity / Maurizio Ferraris ; The Pygmalionic impulse : a neoromanticism for emerging media / Victor J. Krebs ; Part II: Perceptions, perspectives, transformations. Changing philosophical concerns about emergence and media as emerging : the long view / James E. Katz and Elizabeth A. Robinson ; New media, old concerns : Heidegger revisited / Zsuzsanna Kondor ; From traditional documentation to network media / Neal Thomas ; Part III: Time, fiction, narrative. Emerging media and the philosophy of time / Kristóf Nyíri ; Binge-watching television with Walt and Omar / Harvey Cormier ; Media, emergence, and the analogy of art / John Haldane ; Sadness and photography : Barthes and Benjamin / Ilit Ferber ; Part IV: Emergence, agency, mind. Turing, Wittgenstein, and emergence / Juliet Floyd ; Where is my mind? Anscombe on agency / Valérie Aucouturier ; Agential properties in computer games / John Richard Sageng ; Part V: Symbols, speech acts. Plato and Aristotle on the emerging medium / David Roochnik ; Leibniz on symbolism as a cognitive instrument / Sybille Krämer ; Semantic and pragmatic stances toward emerging media / John Grey ; Speech acts and the Internet : Austin to Bourdieu and Fraenkel / Bruno Ambroise ; Part VI: Social media, big data. Exploration in the grammar of "being in touch" : from Locke to Winch, from SMS to Skype / Richard H.R. Harper ; Emerging categories of media institutions / Lars Lundsten ; Philosophy of critique : the new media / Ronald E. Day ; Big data and the big "conversation" / Gary King (interview) ; Coda: conclusion and a perspective on future directions / Juliet Floyd, James E. Katz, and Elizabeth A. Robinson.

Note(s) : Bibliogr. en fin de chapitres. Index


Autre(s) auteur(s) : Floyd, Juliet (1960-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Katz, James Everett. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Médias numériques -- Innovation  Voir les notices liées en tant que sujet
Médias numériques -- Philosophie  Voir les notices liées en tant que sujet
Médias -- Philosophie  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780190260743. - ISBN 0190260742. - ISBN 9780190260750. - ISBN 0190260750

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb452379082

Notice n° :  FRBNF45237908 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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