• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Social justice and transformative learning [Texte imprimé] : culture and identity in the United States and South Africa / edited by Saundra M. Tomlinson-Clarke and Darren L. Clarke

Publication : New York : Routledge, 2016

Description matérielle : xiii, 168 pages : illustrations ; 24 cm

Collection : Routledge research in educational equality and diversity ; 6

Lien à la collection : Routledge research in educational equality and diversity 


Comprend : Race, Justice and Leadership in Education in the Aftermath of Atrocity / Jonathan D. Jansen ; Introduction : Social Justice and Global Diversity in the U.S. and South Africa / Saundra M. Tomlinson-Clarke ; The International Community and Transformation in South Africa : From Protest to Engagement / Edward Ramsamy ; International Cultural Immersion : Exploring Culture and Society within the Context of the United States and Post-Apartheid South Africa / Saundra M. Tomlinson-Clarke and Darren L. Clarke ; Transformative Learning Theory : Perspectives on Nelson Mandela and Application for U.S. Learners in South Africa / Donald C. Heilman and Darren L. Clarke ; Personal Moral Imperative and Social Justice : Lived Experiences and Sustained Learning for U.S. Students / Saundra M. Tomlinson-Clarke ; The Struggle to Reform the State of South Africa's Education : The Post-Apartheid Experience / Crain Soudien ; Re-visioning Teacher Education for Social Justice in the Post-Apartheid Era / John Ambrosio, Adré le Roux, and Percy Mdunge ; Realizing Transformative Learning and Social Justice : Unpacking Race, Culture, Identity and Language in Teacher Education / Omiunota N. Ukpokodu ; "Complex Hope" and Social Justice Leadership / Saundra M. Tomlinson-Clarke and Darren L. Clarke.

Note(s) : Includes bibliographical references and indexes


Autre(s) auteur(s) : Tomlinson-Clarke, Saundra M.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Clarke, Darren L.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Apprentissage transformationnel -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Apprentissage transformationnel -- Afrique du Sud  Voir les notices liées en tant que sujet
Justice sociale -- Étude et enseignement -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Justice sociale -- Étude et enseignement -- Afrique du Sud  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781138825741 (hbk). - ISBN 1138825743 (hbk). - ISBN 9781315739748 (erroné) (ebk)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb45004308q

Notice n° :  FRBNF45004308 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée