Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Multiple representations in biological education [Texte électronique] / edited by David F. Treagust, Chi-Yan Tsui

Publication : Dordrecht ; London : Springer, 2013

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Models and modeling in science education ; 7


Note(s) : Includes bibliographical references and index
This new publication in the Models and Modeling in Science Education series synthesizes a wealth of international research on using multiple representations in biology education and aims for a coherent framework in using them to improve higher-order learning. Addressing a major gap in the literature, the volume proposes a theoretical model for advancing biology educators' notions of how multiple external representations (MERs) such as analogies, metaphors and visualizations can best be harnessed for improving teaching and learning in biology at all pedagogical levels. The content tackles the conceptual and linguistic difficulties of learning biology at each level--macro, micro, sub-micro, and symbolic, illustrating how MERs can be used in teaching across these levels and in various combinations, as well as in differing contexts and topic areas. The strategies outlined will help students' reasoning and problem-solving skills, enhance their ability to construct mental models and internal representations, and, ultimately, will assist in increasing public understanding of biology-related issues, a key goal in today's world of pressing concerns over societal problems about food, environment, energy, and health. The book concludes by highlighting important aspects of research in biological education in the post-genomic, information age


Autre(s) auteur(s) : Treagust, David F.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Tsui, Chi-Yan. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Biologie -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789400741928

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44721556w

Notice n° :  FRBNF44721556 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-103322
support : document électronique dématérialisé