Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Auteur(s) : Sommer, Dion (1948-....)
Titre(s) : Child perspectives and children's perspectives in theory and practice [Texte électronique] / Dion Sommer, Ingrid Pramling Samuelsson, Karsten Hundeide ; foreword by Kathy Sylva
Publication : Dordrecht ; London : Springer, cop. 2010
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : International perspectives on early childhood education and development ; v. 2
Note(s) : Includes bibliographical references (pages 223-239) and indexes
Autre(s) auteur(s) : Pramling Samuelsson, Ingrid. Fonction indéterminée
Hundeide, Karsten (1936-....). Fonction indéterminée
Sujet(s) : Enfants
Enfants -- Développement
Indice(s) Dewey :
305.231 (23e éd.) = Développement de l'enfant
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789048133161
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44719902s
Notice n° :
FRBNF44719902
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Preface ; Introduction: Child Perspectives and Children' s Perspectives.- Par I: In
Search of Child Perspectives and Children's Perspectives in Childhood Sociology and
Developmental Psychology ; Introduction ; In Search of Child Perspectives and Children'
s Perspectives in Childhood Sociology ; Childhood as a Social Structure ; Children'
s Interpretive Reproduction ; The Study of "Real Children" and the "Experience of
Being a Child". The Ethnographic, Interpretive Approach of Childhood Sociology as
Child Perspectives and Children' s Perspectives? ; Conclusion: Child Perspectives
and Children' s Perspectives in Childhood Sociologies? ; In Search of Child Perspectives
and Children' s Perspectives in Contextual-relational Developmental Psychology ;
A Child Perspective in Developmental Psychology? ; The Child Paradigm in Contextual-relational
Developmental Psychology ; The Phenomenology of Contextualism ; A Psychological
Child Perspective ; Criteria and Challenges ; The Pr