Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Kavaratzis, Mihalis  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Rethinking Place Branding [Texte électronique] : Comprehensive Brand Development for Cities and Regions / edited by Mihalis Kavaratzis, Gary Warnaby, Gregory J. Ashworth

Titre d'ensemble : Rethinking place branding

Publication : Cham : Springer, 2015

Description matérielle : 1 online resource (Online-Ressource (XII, 248 p. 33 illus, online resource).)

Collection : SpringerLink : Bücher


Note(s) : As Place Branding has become a widely established but contested practice, there is a dire need to rethink its theoretical foundations and its contribution to development and to re-assert its future. This important new book advances understanding of place branding through its holistic, critical and evidence-based approach. Contributions by world-leading specialists explore a series of crucially significant issues and demonstrate how place branding will contribute more to cultural, economic and social development in the future. The theoretical analysis and illustrative practical examples in combination with the accessible style make the book an indispensable reading for anyone involved in the field


Autre(s) auteur(s) : Warnaby, Gary. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Ashworth, Gregory J.. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Économie politique  Voir les notices liées en tant que sujet
Aménagement du territoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Architecture  Voir les notices liées en tant que sujet
Économie régionale  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  658.8 (23e éd.) = Gestion du marketing  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319124247

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb446779449

Notice n° :  FRBNF44677944 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : The Need to Rethink Place Branding ; Rethinking the Place Branding Construct ; Rethinking the Place Product from the Perspective of the Service-Dominant Logic of Marketing ; Rethinking Sense of Place: Sense of One and Sense of Many ; Rethinking Place Identities ; Rethinking Virtual and Online Place Branding ; Rethinking Strategic Place Branding in the Digital Age ; Rethinking Place Branding from a Practice Perspective: Working with Stakeholders ; Rethinking the Roles of Culture in Place Branding ; Rethinking Place Branding and Place Making Through Creative and Cultural Quarters ; Rethinking Place Brand Communication: From Product-Oriented Monologue to Consumer-Engaging Dialogue ; Rethinking the Visual Communication of the Place Brand: A Contemporary Role for Chorography? ; Rethinking Place Branding and the "Other" Senses ; Rethinking the Measurement of Place Brands ; Rethinking Brand Equity: Possibilities and Challenges of Application to Places ; Sketching Futures for

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Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-59710
support : document électronique dématérialisé