Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : The Youth Experience Gap [Texte électronique] : Explaining National Differences in the School-to-Work Transition / by Francesco Pastore

Publication : Cham : Springer International Publishing, 2015

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : SpringerBriefs in Economics


Note(s) : This work points to the youth experience gap as a key conceptto explain the meager employment opportunities and earnings many young people face. The transition from education to work remains a long dark tunnel around the world. However, this book shows that there are striking differences between countries: in Germany, the young people of today are no worse off than their adult counterparts, while in Southern European and Eastern European countries they fare 3 through 4 times worse. The current economic and financial crisis has further exacerbated the situation for young people in many advanced economies. Observers are divided as to the optimal design of youth employment policy. Liberalists believe that the market itself should address youth disadvantages. More flexible labor markets should also guarantee greater labor turnover, including temporary work, so as to allow young people to move from one job to the next until they accumulate the work experience they need to become more employable and find the right career. In contrast, other economists oppose approaches focusing on entry flexibility and temporary work, claiming that the former type helps only the most skilled and motivated target groups, while the latter only allows young people to gather generic, not job-specific work experience


Autre(s) auteur(s) : Pastore, Francesco. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Passage à la vie active  Voir les notices liées en tant que sujet
Chômage des jeunes  Voir les notices liées en tant que sujet
Insertion professionnelle  Voir les notices liées en tant que sujet
Jeunesse -- Travail  Voir les notices liées en tant que sujet
Population  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  331 (23e éd.) = Économie du travail  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319101965

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44677263n

Notice n° :  FRBNF44677263 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction ; Some Stylised Facts ; The Youth Experience Gap ; The Mainstream Approach to the Causes of Youth Unemployment ; Weaknesses of the Mainstream Approach ; The Interventionist Approach ; A Classification of School-to-Work Transition Regimes.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-59029
support : document électronique dématérialisé