Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Auteur(s) : Luyten, Hans
Titre(s) : School Size Effects Revisited [Texte électronique] : A Qualitative and Quantitative Review of the Research Evidence in Primary and Secondary Education
Description matérielle : 1 online resource (233 p.)
Collection : SpringerBriefs in Education
Note(s) : Print version record
This book provides a thorough review of the research literature on the effect of school
size in primary and secondary education on three types of outcomes: student achievement,
non-cognitive outcomes and costs per student. Based on 84 scientific publications
and several prior reviews, the book discusses four main areas: the impact of school
size on cognitive learning outcomes and non-cognitive outcomes; the 'state of the
art' of empirical research on economies of size; the direct and indirect impact of
school size, conditioned by other school context variables on student performance
and the sp ..
Variante(s) de l'adresse : Dordrecht
Autre(s) auteur(s) : Hendriks, Maria. Collaborateur
Scheerens, Jaap. Collaborateur
Sujet(s) : Évaluation du système scolaire
Qualité de l'enseignement
Indice(s) Dewey :
371.2 (23e éd.) = Administration scolaire ; administration des activités scolaires des élèves et
des étudiants ; 370.9 (23e éd.) = Éducation - Histoire
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319068145
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb446762386
Notice n° :
FRBNF44676238
(notice reprise d'un réservoir extérieur)