Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Guerzoni, Marco  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Product variety in automotive industry [Texte électronique] : understanding niche markets in America / Marco Guerzoni

Publication : Cham : Springer, cop. 2014

Description matérielle : 1 online resource (1 texte électronique (xi, 63 pages))

Collection : SpringerBriefs in Business


Note(s) : Titre de l'écran-titre (visionné le 28 février 2014). - Comprend des références bibliographiques
This book is about the history of product variety in the US automotive industry from the black Ford-T to hot-rodders and easy-riders up to latest trends. It focuses on the dual structure of automotive industry in the United States: on one hand, relatively few and large companies producing cars that apparently achieve a degree of market power through product differentiation, and on the other hand, a relatively small niche market with distinct and smaller producers offering specialty equipment to enhance the performance, appearance, and handling of vehicles. The book presents novel results from an in-depth study with implications for both economic theory and the management of product variety.--Résumé de l'éditeur


Indice(s) Dewey :  338.476 29222 (23e éd.) = Automobiles pour passagers (économie)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319019079

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44674806r

Notice n° :  FRBNF44674806 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Variety in the Automobile Industry ; The Economics of Variety ; Empirical Analysis ; Conclusion.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-56572
support : document électronique dématérialisé