Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Auteur(s) : Guerzoni, Marco
Titre(s) : Product variety in automotive industry [Texte électronique] : understanding niche markets in America / Marco Guerzoni
Publication : Cham : Springer, cop. 2014
Description matérielle : 1 online resource (1 texte électronique (xi, 63 pages))
Collection : SpringerBriefs in Business
Note(s) : Titre de l'écran-titre (visionné le 28 février 2014). - Comprend des références bibliographiques
This book is about the history of product variety in the US automotive industry from
the black Ford-T to hot-rodders and easy-riders up to latest trends. It focuses on
the dual structure of automotive industry in the United States: on one hand, relatively
few and large companies producing cars that apparently achieve a degree of market
power through product differentiation, and on the other hand, a relatively small niche
market with distinct and smaller producers offering specialty equipment to enhance
the performance, appearance, and handling of vehicles. The book presents novel results
from an in-depth study with implications for both economic theory and the management
of product variety.--Résumé de l'éditeur
Indice(s) Dewey :
338.476 29222 (23e éd.) = Automobiles pour passagers (économie)
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9783319019079
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44674806r
Notice n° :
FRBNF44674806
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Variety in the Automobile Industry ; The Economics of Variety ; Empirical Analysis
; Conclusion.