Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Blummer, Barbara  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Improving student information search [Texte électronique] : a metacognitive approach / Barbara Blummer and Jeffrey M. Kenton

Publication : Oxford, UK : Chandos Publishing, 2014

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Chandos information professional series



Autre(s) auteur(s) : Kenton, Jeffrey M.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Métacognition  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  025.524 (23e éd.) = Recherche et repérage de l'information (bibliothéconomie)  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781843347811

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44669999v

Notice n° :  FRBNF44669999 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Overview of the study ; Information research and the search process ; Research on metacognition ; Problem solving and metacognition ; Information problem solving and metacognitive skills ; Education graduate students' information-seeking skills ; Education students' information seeking to support problem solving ; Metacognitive skills and online search behavior ; Promoting metacognition ; The metacognitive scaffold: the idea tactics tutorial ; Methodology: the think-aloud problem-solving activity and post-activity interview ; Methodology: the data analysis ; The indexes ; Overall effect of tutorial on search outcomes ; The tutorial and the idea generation and mental pattern breaking ; The impact of the tutorial on participants' metacognitive behaviors in problem solving ; Metacognition and information literacy ; Utilizing the tutorial ; Conclusion and recommendations for future studies.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-51765
support : document électronique dématérialisé