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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Medina, Alejandro  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Quasi-dimensional simulation of spark ignition engines [Texte électronique] : from thermodynamic optimization to cyclic variability / Alejandro Medina, Pedro Luis Curto-Risso, Antonio Calvo Hernández, Lev Guzmán-Vargas, Fernando Angulo-Brown, Asok K. Sen

Publication : London : Springer, cop. 2014

Description matérielle : 1 online resource (1 texte électronique (xiii, 195 pages))

Note(s) : Titre de l'écran-titre (visionné le 8 novembre 2013). - Comprend des références bibliographiques
Based on the simulations developed in research groups over the past years, Introduction to Quasi-dimensional Simulation of Spark Ignition Engines provides a compilation of the main ingredients necessary to build up a quasi-dimensional computer simulation scheme. Quasi-dimensional computer simulation of spark ignition engines is a powerful but affordable tool which obtains realistic estimations of a wide variety of variables for a simulated engine keeping insight the basic physical and chemical processes involved in the real evolution of an automotive engine. With low computational costs, it can optimize the design and operation of spark ignition engines as well as it allows to analyze cycle-to-cycle fluctuations. Including details about the structure of a complete simulation scheme, information about what kind of information can be obtained, and comparisons of the simulation results with experiments, Introduction to Quasi-dimensional Simulation of Spark Ignition Engines offers a thorough guide of this technique. Advanced undergraduates and postgraduates as well as researchers in government and industry in all areas related to applied physics and mechanical and automotive engineering can apply these tools to simulate cyclic variability, potentially leading to new design and control alternatives for lowering emissions and expanding the actual operation limits of spark ignition engines


Autre(s) auteur(s) : Curto-Risso, Pedro Luis. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Hernández, Antonio Calvo. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Guzmán-Vargas, Lev. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Angulo-Brown, Fernando. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Sen, Asok K.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Indice(s) Dewey :  621.435 2 (23e éd.) = Moteurs à réaction  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781447152897

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44663555p

Notice n° :  FRBNF44663555 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : 1. Introduction ; 2. Physical laws and model structure of simulations ; 3. Validating and comparing with experiments and other models ; 4. Thermodynamic engine optimization ; 5. Cycle-to-cycle variability ; App. A. Derivation of the basic differential thermodynamic equations ; App. B. Flow rates and valve geometry ; App. C. Flame front area calculations ; App. D. Heat transfer areas ; App. E. Combustion chemistry ; App. F. Alternative fuels ; App. G. Reference geometric and configuration parameters for numerical computations.

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Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-45321
support : document électronique dématérialisé