Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Beyond Cartesian dualism [Texte électronique] : encountering affect in the teaching and learning of science / edited by Steve Alsop
Publication : Dordrecht : Springer, cop. 2005
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : Science & technology education library ; v. 29
Note(s) : Includes bibliographical references and index
Autre(s) auteur(s) : Alsop, Steve. Fonction indéterminée
Sujet(s) : Sciences -- Étude et enseignement
Affectivité en éducation
Indice(s) Dewey :
507.1 (23e éd.) = Sciences naturelles et mathématiques - Enseignement
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781402038082
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44657172x
Notice n° :
FRBNF44657172
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Introduction : Science Education and Affect ; Bridging the Cartesian Divide : Science
Education and Affect / Steve Alsop ; The Importance of Affect in Science Education
/ Michael J. Reiss ; Incalculable Precision : Psychoanalysis and the Measure of Emotion
/ Alice Pitt ; Section One : Students' Attitudes, Hopes, and Dispositions ; Attitudes
Toward Science : A Review of the Field / Martina Nieswandt ; Empowered for Action?
How Do Young People Relate to Environmental Challenges? / Camilla Schreiner, Svein
Sjoberg ; The Shifting Roles of Acceptance and Dispositions in Understanding Biological
Evolution / Sherry Southerland, Gale M. Sinatra ; Section Two : Teaching, Learning
and Affect ; Student Learning in Science Classrooms : What Role Does Motivation Play?
/ Christina Rhee Bonney [and others] ; Practical Work and the Affective Domain :
What Do We Know, What Should We Ask, and What is Worth Exploring Further? / Jerry
Wellington ; Museums, Affect, and Cognition : the View fr