• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Titre(s) : Beyond Cartesian dualism [Texte électronique] : encountering affect in the teaching and learning of science / edited by Steve Alsop

Publication : Dordrecht : Springer, cop. 2005

Description matérielle : 1 ressource dématérialisée

Collection : Science & technology education library ; v. 29


Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Alsop, Steve. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Sciences -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet
Affectivité en éducation  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  507.1 (23e éd.) = Sciences naturelles et mathématiques - Enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781402038082

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44657172x

Notice n° :  FRBNF44657172 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Introduction : Science Education and Affect ; Bridging the Cartesian Divide : Science Education and Affect / Steve Alsop ; The Importance of Affect in Science Education / Michael J. Reiss ; Incalculable Precision : Psychoanalysis and the Measure of Emotion / Alice Pitt ; Section One : Students' Attitudes, Hopes, and Dispositions ; Attitudes Toward Science : A Review of the Field / Martina Nieswandt ; Empowered for Action? How Do Young People Relate to Environmental Challenges? / Camilla Schreiner, Svein Sjoberg ; The Shifting Roles of Acceptance and Dispositions in Understanding Biological Evolution / Sherry Southerland, Gale M. Sinatra ; Section Two : Teaching, Learning and Affect ; Student Learning in Science Classrooms : What Role Does Motivation Play? / Christina Rhee Bonney [and others] ; Practical Work and the Affective Domain : What Do We Know, What Should We Ask, and What is Worth Exploring Further? / Jerry Wellington ; Museums, Affect, and Cognition : the View fr

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-38938
support : document électronique dématérialisé