Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Creativity and HCI [Texte électronique] : from experience to design in education : selected contributions from HCIEd 2007, March 29-30, 2007, Aviero, Portugal / edited by Paula Kotzé [and others]
Publication : New York, NY : Springer, cop. 2009
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Collection : IFIP ; 289
Note(s) : Includes bibliographical references
Autre(s) auteur(s) : Kotzé, Paula (1956-....). Fonction indéterminée
Joint BCS/IFIP WG 13.1/ICS/EU CONVIVIO HCI Educators' Workshop (2007 ; Aviero, Portugal). Fonction indéterminée
Autre(s) forme(s) du titre :
- Autre forme du titre : HCIEd 2007
Sujet(s) : Interfaces (informatique) -- Conception et construction -- Étude et enseignement
Indice(s) Dewey :
004 (23e éd.) = Informatique
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780387890227
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44644391t
Notice n° :
FRBNF44644391
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : From inventivity in Limerick to creativity in Aviero : lessons learnt / William Wong
[and others] ; Embedding a design studio course in a conventional computer science
program / Saul Greenberg ; Designing design exercises : from theory to creativity
an real-world use / Paula Kotzé and Peter Purgathofer ; Teaching human-computer interaction
from real-world examples : furnishing creativity? / Lars Oestreicher ; Teaching creative
interface design : possibilities and pitfalls / Janet Wesson ; HCI and design research
education / Bert Bongers and Gerrit van der Veer ; Transdisciplinary design approach
/ Tatjana Leblanc ; Reflections on teaching human-computer interaction to blind students
/ Teresa Chambel [and others] ; Between the ivory tower and Babylon : teaching interaction
design in the 21st century / Gerrit van der Veer ; Teaching usability principles
with patterns and guidelines / Kostas Koukouletsos [and others] ; Enhancing creativity
in interaction design : alternative