Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique

Auteur(s) : Seidel, Robert J. (1931-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : From principles of learning to strategies for instruction [Texte électronique] : empirically based ingredients to guide instructional development / Robert J. Seidel, Kathy C. Perencevich, Allyson L. Kett, authors

Publication : New York : Springer, cop. 2005

Description matérielle : 1 online resource (xxv, 230 pages)

Note(s) : Includes bibliographical references and index. - Print version record.
"The purpose of this volume is to help educators and training developers to improve the quality of their instruction. Unlike other books, which have appeared so far, this volume is not limited to a particular theoretical position. Nor is it like many of the instructional design texts, which ignore the learning literature. Rather, it draws upon any and all of those research-based principles regardless of learning theory, which suggest heuristics to guide instructional strategies." "This book is a practical guide for developing instructional strategies across the four principal domains, cognitive, affective, psychomotor, and interpersonal; and is backed by empirically supported learning principles. It is useful both to the experienced as well as the novice developer (e.g. the student)."--Jacket


Autre(s) auteur(s) : Perencevich, Kathleen C.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Kett, Allyson L.. Fonction indéterminée  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Apprentissage cognitif  Voir les notices liées en tant que sujet
Psychologie de l'apprentissage  Voir les notices liées en tant que sujet
Sciences sociales  Voir les notices liées en tant que sujet
Sciences humaines  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  370.152 3 (23e éd.) = Psychologie de l'éducation - Apprentissage  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780387234816

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb44641321x

Notice n° :  FRBNF44641321 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Table des matières : Heuristics and Taxonomy ; A Cognitive Domain Example: Reading ; Psychomotor Domain ; Affective Domain ; Interpersonal Domain ; Suggestions for the Integration of Technology ; Summary.

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Document numérique : 

1 partie d'exemplaire regroupée

ACQNUM-23087
support : document électronique dématérialisé