Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : électronique
Titre(s) : Individuals as producers of their development [Texte électronique] : a life-span perspective / edited by Richard M. Lerner, Nancy A. Busch-Rossnagel ; with a foreword by Orville G. Brim, Jr.
Publication : New York : Academic Press, 1981
Description matérielle : 1 ressource dématérialisée
Note(s) : Includes bibliographical references and indexes
Autre(s) auteur(s) : Lerner, Richard Martin (1946-....). Fonction indéterminée
Busch-Rossnagel, Nancy A.. Fonction indéterminée
Sujet(s) : Psychologie du développement
Systèmes sociaux
Personnalité et situation
Psychologie
Indice(s) Dewey :
155.25 (23e éd.) = Développement et modification du caractère et de la personnalité (psychologie individuelle) ; 158.1 (23e éd.) = Amélioration et analyse personnelles
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780124445505
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb446368470
Notice n° :
FRBNF44636847
(notice reprise d'un réservoir extérieur)
Table des matières : Individuals as producers of their development: conceptual and empirical bases / Richard
M. Lerner and Nancy A. Busch-Rossnagel ; Evolutionary aspects of the activity of the
organism and its development / Ethel Tobach ; Figure, ground, and Gestalt: the cultural
context of the active individual / Charles M. Super and Sara Harkness ; Infants as
producers of their own development: an ecological analysis / Jay Belsky and William
J. Tolan ; Individuals contributions to their own development during childhood: a
Piagetian perspective / Lynn S. Liben ; Adolescents and young adults as producers
of their development / Norma Haan ; Making it: the dialectics of middle age / Dean
Rodeheaver and Nancy Datan ; Proactive and reactive aspects of constructivism: growth
and aging in life-span perspective / Gisela Labouvie-Vief ; The role of temperament
in the contributions of individuals to their development / Alexander Thomas and Stella
Chess ; Physical environment: stimulation or evocation /