Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Horlacher, Rebekka (1968-....)
Titre(s) : The educated subject and the German concept of Bildung [Texte imprimé] : a comparative cultural history / Rebekka Horlacher
Publication : New York : Routledge, 2016
Description matérielle : xii, 157 pages ; 24 cm
Collection : Routledge cultural studies in knowledge, curriculum, and education ; 2
Lien à la collection : Routledge cultural studies in knowledge, curriculum, and education
Comprend : Introduction ; Bildung in the eighteenth century ; The fundaments of the educationalized
world ; The philosophy of politeness as language for Bildung ; Bildung as a national
construct ; Bildung as a social distinction ; Bildung and its travels to North America
; Bildung after the Second World War : reconnections and skeptical variations ; Bildung
as an alternative to contemporary empiricism in education research ; Concluding remarks,
or Bildung in the twenty-first century
Note(s) : Includes bibliographical references (pages 133-153) and index
Sujet(s) : Éducation -- Philosophie -- Allemagne -- Histoire
Éducation -- Société -- Allemagne -- Histoire
Sociologie de l'éducation -- Allemagne -- Histoire
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780415742405. - ISBN 0415742404. - ISBN 9781315814667 (erroné) (ebook)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb44526534f
Notice n° :
FRBNF44526534
(notice reprise d'un réservoir extérieur)