Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Ramrattan, Lall (1951-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Szenberg, Michael  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Revolutions in book publishing [Texte imprimé] : the effects of digital innovation on the industry / Lall Ramrattan, Instructor, University of California, Berkeley, USA and Michael Szenberg, Distinguished Professor of Economics and Chair of Business and Economics, Touro College and University System, USA

Édition : First edition

Publication : New York, NY : Palgrave Macmillan, cop. 2016

Description matérielle : xvii, 147 pages : illustrations ; 23 cm

Collection : Palgrave pivot

Lien à la collection : Palgrave pivot 


Comprend : 1. General Introduction ; 2. Overview of Price and Nonprice Competition ; 3. Consumption Aspects: Empirical Findings ; 4. Production Aspects: Employment, Manpower and Productivity ; 5. Distribution Aspects of the Industry ; 6. Printing and Publishing ; 7. Internet Technological Aspects of the Industry.

Note(s) : Includes bibliographical references (pages 134-145) and index
"Not since Gutenberg printed his first Bible has the book industry undergone such rapid and widespread change. The last two decades have wrought major transformation on every aspect of the industry, with firms vying to keep pace with the creation and application of new digital technology. Revolutions in Book Publishing uses dynamic methods to examine the evolution of the industry's transition from physical place to cyber space, analyzing the latest effects of technological innovations on the industry as well as their influence on distribution channels, market structure, and conduct of the industry. Outlining rivalries between dominant players such as Amazon and Barnes 慸ble, and case studies on brick-and-mortar stores as well as online booksellers, this book provides a comprehensive look at where the industry's been and where it's headed. Scarcely covered in the literature, Revolutions in Book Publishing fills a gap for scholars and students of industry studies and advances the research on a unique and evolving industry from a historical and critical perspective"


Sujet(s) : Livres -- Industrie et commerce -- Aspect économique  Voir les notices liées en tant que sujet
Livres -- Industrie et commerce -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  381.450 020973 (23e éd.) = Livres (commerce) - États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781137576200. - ISBN 1137576200. - ISBN 9781137576224 (erroné). - ISBN 9781137576217 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb445121674

Notice n° :  FRBNF44512167 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Littérature et art - Salle T - Histoire du livre et bibliothéconomie 

1 partie d'exemplaire regroupée

070.504 RAMR r
support : livre

Arsenal - libre-accès

1 partie d'exemplaire regroupée

METIERS DU LIVRE A 4 (RAM)
support : livre