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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Films and games [Texte imprimé] : interactions / edited by Deutsches Filminstitut - DIF e.V., Deutsches Filmmuseum

Publication : Berlin : Bertz + Fischer Verlag, ©2015

Description matérielle : 255 pages : color illustrations ; 29 cm

Comprend : Foreword / Claudia Dillmann ; Introduction / Andreas Rauscher ; Level 1. Approaches : Playgrounds and spectacles: on the encounter between film and games around 1900 / Britta Neitzel ; The Promethean impulse in the interactive feature film / Marcus Stiglegger ; I wanna be like you / Petra Fröhlich ; From "ripe for film" to the infinite loop / Boris Schneider-Johne ; Interview with Ron Gilbert ; Level 2. Adaptions and Exchanges : Lost in adaptation or: film in the age of ludic reproduction / Andreas Rauscher ; Interview with Jörg Friedrich, design director, YAGER ; Interview with Uwe Boll ; Interview with Paul W. S. Anderson ; Level 3. Transmedia aspects of films and games : Between "one for all" and "free for all": transmedia storytelling / Hans-Joachim Backe ; The ludic screen or: the video game in the age of cinematic reproduction / Andreas Rauscher ; Machinima's potential / Michael Nitsche ; Interview with Jordan Mechner ; Level 4. Aesthetics : Point of view and virtual camera / Benjamin Beil ; Playing with music: developments and potentials of composition for games / Peter Moormann ; In the rhythm of space-images: architecture and art direction in films and computer games / Marc Bonner ; Interview with Jan Klose, creative director, Deck 13 ; Interview with Dennis Schwarz, senior game designer, Crytek ; Level 5. Reflections and representations : On dream girls and traumata: stereotypes in video and computer games / Nina Kiel ; Trapped in virtual reality: fragments of a media reflection in film / Svetlana Svyatskaya ; Level 6. Creative gaming: ludic mediations : Creative gaming / Judith Ackermann ; Machinima: the computer game as a film set: on the creative use of computer games in educational contexts / Vera Marie Rodewald ; Let's play videos and gaming culture / Thomas Klein ; The emergence of a cultural memory under the requirements of the internet / Andreas Lange ; Level 7. Game art : The computer game in art discourse / Stephan Schwingeler ; When film leaves its image: metaleptic reflections in computer games / Thomas Hensel ; Interaction with games by means of emulation in the museum context / Jens-Martin Loebel ; Other places / Andy Kelly ; The "Citizen Kane" of video games / Steven Poole.

Note(s) : Published on the occasion of the exhibition "Films and Games, Interactions," Deutsches Filmmuseum, Frankfurt am Main, July 1, 2015 to January 31, 2016. - Includes filmography (pages 244-249), gameography (page 250-251) and index


Autre(s) auteur(s) : Deutsches Institut für Filmkunde. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Deutsches Filmmuseum (Francfort-sur-le-Main, Allemagne). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Cinéma et jeux vidéo  Voir les notices liées en tant que sujet
Cinéma -- Esthétique  Voir les notices liées en tant que sujet
Adaptations  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  791.436 (23e éd.) = Cinéma - Aspects particuliers des films  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 3865052428. - ISBN 9783865052421. - ISBN 9783865052414 (erroné)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb445115252

Notice n° :  FRBNF44511525 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



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Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Audiovisuel - Salle P - Médias audiovisuels, multimédias et cinéma 

1 partie d'exemplaire regroupée

302.297 3 DEUT f
support : livre