Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Technology and digital media in the early years [Texte imprimé] : tools for teaching and learning / edited by Chip Donohue

Publication : New York : Routledge, 2015

Description matérielle : 1 vol. (xxxii-265 p.) : ill. ; 24 cm

Note(s) : Includes bibliographical references and index
"A Co-Publication of Routledge and NAEYCTechnology and Digital Media in the Early Years offers early childhood teacher educators, professional development providers, and early childhood educators in pre-service, in-service, and continuing education settings a thought-provoking guide to effective, appropriate, and intentional use of technology with young children. This book provides strategies, theoretical frameworks, links to research evidence, descriptions of best practice, and resources to develop essential digital literacy knowledge, skills and experiences for early childhood educators in the digital age.Technology and Digital Media in the Early Years puts educators right at the intersections of child development, early learning, developmentally appropriate practice, early childhood teaching practices, children's media research, teacher education, and professional development practices. The book is based on current research, promising programs and practices, and a set of best practices for teaching with technology in early childhood education that are based on the NAEYC/FRC Position Statement on Technology and Interactive Media and the Fred Rogers Center Framework for Quality in Children's Digital Media. Pedagogical principles, classroom practices, and teaching strategies are presented in a practical, straightforward way informed by child development theory, developmentally appropriate practice, and research on effective, appropriate, and intentional use of technology in early childhood settings. A companion website provides additional resources and links to further illustrate principles and best practices for teaching and learning in the digital age"


Autre(s) auteur(s) : Donohue, Chip. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Ordinateurs et enfants  Voir les notices liées en tant que sujet
Éducation préscolaire  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  371.33 (23e éd.) = Méthodes d'enseignement et d'apprentissage - Équipement, matériel, supports pédagogiques  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 978-0-415-72581-1 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb443925724

Notice n° :  FRBNF44392572 (notice reprise d'un réservoir extérieur)

Univers jeunesse Cette notice appartient à l'univers jeunesse



Infos du Centre national de la littérature pour la jeunesse : 
Genre : Ouvrages de référence
Public destinataire : 
Avis critique : 
Notice critique : 

Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Haut-de-jardin

1 partie d'exemplaire regroupée

Littérature et art - Salle I - Livres de référence - 305.28 DON t
support : livre