Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Heterogeneous objects [Texte imprimé] : intermedia and photography after modernism / edited by Raphaël Pirenne & Alexander Streitberger

Publication : Leuven, [Belgium] : Leuven University Press, c2013

Description matérielle : xxii, 185 pages : illustrations (some color) ; 23 cm

Collection : Lieven Gevaert Series ; v. 15

Lien à la collection : Lieven Gevaert series 


Comprend : Automat, automatic, automatism : Rosalind Krauss and Stanley Cavell on photography and the "photographically-dependent" arts /Diarmuid Costello ; Eleven color photographs : Nauman, Man Ray and Wittengenstein : the skepticism of the medium /Raphaël Pirenne ; The return of the panorama /Alexander Streitberger ; Panoptic city : topography and photography of the scrutinizing gaze /Steven Jacobs ; The visual flow : fixity and transformation in photo- and videographic imagery /Yvonne Spielmann ; From perception to projection : on the future of technical images /Marcel René Marburger ; Orozco, Heidegger and the visibility of things /Joanna Lowry ; Intermediality, for the sake of radical neutrality, in Peter Friedl's work /Hilde Van Gelder

Note(s) : Includes bibliographical references
Heterogeneous objects provides various essays that explore the encounter of photography with other media since the 1960s. The essays offer new ways of thinking about photography beyond modernist notions of medium specificity and autonomy based upon the idea that a photograph does not rely on a coherent system of codes but is almost always encountered as a fragmented, partial object. Addressing recent debates in art history and photography theory, film studies, and media theory, the contributions cover a broad array of approaches, relating photography to issues of the panorama, surveillance, sculpture, transformation and processuality, and the development of new media categories. Rather than conceiving of photography as a medium, the aim is to reconsider the photograph as a historically, theoretically, and culturally embedded heterogeneous object that is always related to, in contact with, or shaped by other media


Autre(s) auteur(s) : Pirenne, Raphaël. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Streitberger, Alexander (1971-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Art et photographie  Voir les notices liées en tant que sujet
Intermédialité  Voir les notices liées en tant que sujet
Photographie -- Philosophie  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  770.1 (23e éd.) = Photographie, art par ordinateur, cinématographie, vidéographie - Philosophie et théorie  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9789058679437. - ISBN 9058679438

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43858723t

Notice n° :  FRBNF43858723 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée