Notice bibliographique
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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation
Auteur(s) : Meyers, Cynthia B.
Titre(s) : A word from our sponsor [Texte imprimé] : admen, advertising, and the golden age of radio / Cynthia B. Meyers
Édition : First edition
Publication : New York : Fordham University Press, 2014
Description matérielle : ix, 391 pages : illustrations ; 23 cm
Comprend : 1. Dramatizing a bar of soap: the advertising industry before broadcasting ; 2.
The fourth dimension of advertising: the development of commercial broadcasting in
the 1920s ; 3. They sway millions as if by some magic wand: the advertising industry
enters radio in the late 1920s ; 4. "Who owns the time?" Advertising agencies and
networks vie for control in the 1930s ; 5. The 1930s' turn to the hard sell: Blackett-Sample-Hummert's
soap opera factory ; 6. The ballet and ballyhoo of radio showmanship: Young 悾bicam's
soft sell ; 7. Two agencies: Batten Barton Durstine 憌born, crafters of the corporate
image, and Benton 悸wles, radio renegades ; 8. Madison Avenue in Hollywood: J. Walter
Thompson and Kraft Music Hall ; 9. Advertising and commercial radio during World
War II, 1942-45 ; 10. On a treadmill to oblivion: the peak and sudden decline of
network radio.
Note(s) : Includes bibliographical references and index
Sujet(s) : Publicité radiophonique -- États-Unis -- Histoire
Agences de publicité -- Dans les médias -- États-Unis -- Histoire
Radiodiffusion -- États-Unis -- 1900-1945
Indice(s) Dewey :
659.142 (23e éd.) = Publicité radiodiffusée
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780823253708 (cloth) (alk. paper). - ISBN 0823253708 (cloth) (alk. paper). -
ISBN 9780823253715 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 0823253716 (pbk.) (alk. paper). - ISBN
0823253775 (electronic bk.). - ISBN 9780823253777 (electronic bk.)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb437871372
Notice n° :
FRBNF43787137
(notice reprise d'un réservoir extérieur)