Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Educating about social issues in the 20th and 21st centuries : a critical annotated bibliography. Volume Three [Texte imprimé] / edited by Samuel Totten, University of Arkansas at Fayetteville, Jon E. Pedersen, University of Nebraska-Lincoln

Lien au titre d'ensemble : Appartient à : Educating about social issues in the 20th and 21st centuries 

Publication : Charlotte, NC : Information Age Pub., 2014

Description matérielle : 1 vol. (IX-396 p.) ; 24 cm

Collection : Research in curriculum and instruction

Lien à la collection : Research in curriculum and instruction 


Comprend : Using discussion to facilitate student engagement in social issues / Lara Willox and Jeff Passe ; Incorporating writing into the classroom to address social issues: analysis and action / Sarah Staples-Farmer and Loukia K. Sarroub ; Using technology to analyze, discuss, and/or act on social issues in the classroom / Elizabeth Yeager Washington and Emma K. Humphries ; Incorporating primary documents into a study of social issues / Samuel Totten and Karen L. Riley ; Incorporating oral history into a study of social issues / William R. Fernekes and Samuel Totten ; Incorporating political cartoons into an examination of social issues across the Curriculum / Samuel Totten ; Using films to address social issues in the classroom / William B. Russell III and Joshua L. Kenna ; Let the music play on: using music to address social issues / Mark A. Previte ; Incorporating the visual arts into a study of social issues / Mindy Spearman ; Using historical fiction to help students gain a deeper understanding of key social issues / Jodi L. Bornstein ; Integrating literature into a study of social issues in United States history: adding context, emotion, and perspective / Mary Beth Henning and Todd Johnson ; Incorporating literature into the study of social issues in government and civics / Elizabeth Yeager Washington ; Incorporating role playing and simulations in an examination of key social issues / Barbara Slater Stern and Steven L. Purcell ; Trends and issues in global education / Guichun Zong and Sohyun An.


Autre(s) auteur(s) : Totten, Samuel (1949-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Pedersen, Jon E. (1960-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Sciences sociales -- Étude et enseignement -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Sciences sociales -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Bibliographie analytique  Voir les notices liées en tant que genre ou forme


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781623965235 (pbk.). - ISBN 1623965233 (pbk.). - ISBN 9781623965242 (hardcover). - ISBN 1623965241 (hardcover). - ISBN 9781623965259 (ebook). - ISBN 162396525X (ebook)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43761193p

Notice n° :  FRBNF43761193 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Recherche bibliographique - Salle X - Ouvrages de référence par discipline 

1 partie d'exemplaire regroupée

370.101 6 TOTT e3
support : livre