Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Taylor, Yuval  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Austen, Jake  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : Darkest America [Texte imprimé] : black minstrelsy from slavery to hip-hop / Yuval Taylor and Jake Austen

Édition : 1st ed

Publication : New York : W. W. Norton, 2012

Description matérielle : 1 vol. (XVI-364 p.) : ill. ; 22 cm

Comprend : Racial pixies : how Dave Chappelle got bamboozled by the Black minstrel tradition ; Darkest America : how nineteenth-century Black minstrelsy made blackface black ; Of cannibals and kings : how New Orleans' Zulu Krewe survived one hundred years of blackface ; Nobody : how Bert Williams dignified blackface ; I'se regusted : how Stepin Fetchit, Amos, Andy, and company brought Black minstrelsy to the twentieth-century screen ; Dyn-o-mite : how Cosby blew up the minstrel tradition, and J.J. put it back together ; That's why darkies were born : how Black popular singers kept minstrelsy's musical legacy alive ; Eazy duz it : how Black minstrelsy bum-rushed hip-hop ; We just love to dramatize : how Zora Neale Hurston let her Black minstrel roots show ; New millennium minstrel show : how Spike Lee and Tyler Perry brought the Black minstrelsy debate to the twenty-first century.

Note(s) : Includes bibliographical references (p. [309]-331) and index
Yuval Taylor and Jake Austen investigate the complex history of black minstrelsy, adopted in the mid-nineteenth century by African American performers who played the grinning blackface fool to entertain black and white audiences. We now consider minstrelsy an embarrassing relic, but once blacks and whites alike saw it as a black art form--and embraced it as such. And, as the authors reveal, black minstrelsy remains deeply relevant to popular black entertainment, particularly in the work of contemporary artists like Dave Chappelle, Flavor Flav, Spike Lee, and Lil Wayne. Darkest America explores the origins, heyday, and present-day manifestations of this tradition, exploding the myth that it was a form of entertainment that whites foisted on blacks, and shining a sure-to-be controversial light on how these incendiary performances can be not only demeaning but also, paradoxically, liberating


Sujet(s) : Minstrel shows -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Hip-hop -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet
Noirs américains dans les arts du spectacle -- États-Unis -- Histoire  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 978-0-393-07098-9 (rel.)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb43745734c

Notice n° :  FRBNF43745734 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Richelieu - Arts du spectacle - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée