• Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Biennial Hamad bin Khalifa symposium on Islamic art and culture (04 ; 2011 ; Doha)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Blair, Sheila (1948-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Bloom, Jonathan Max (1950-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Musée d'art islamique (Doha)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : God is beautiful and loves beauty [Texte imprimé] : the object in Islamic art and culture / edited by Sheila Blair and Jonathan Bloom

Publication : New Haven : Yale university press, 2013

Description matérielle : 1 vol. (XI-389 p.) : ill. en noir et en coul. ; 30 cm

Comprend : I.M. Pei and the Challenge of the Modern ; The Galleries of the Museum of Islamic Art, Doha ; Twenty Leaves from the Tashkent Koran ; Three Stucco Panels from Samarra ; Two Capitals from Madinat-al-Zahraʼ ; The Most Authoritative Copy of ʻAbd al-Rahman al-Sufi's Guide to the Constellations ; Three Ceramic Vessels from Medieval Islamic Times ; The Biography of a Thirteenth-century Brass Ewer from Mosul ; A Mamluk Enameled Bucket and Experiments in Glass Productions ; Seven Woven Silk Tent Panels from the Mongol Period ; An Early Anatolian Animal Carpet and Related Examples ; An Ottoman Murakkaa and the Birth of the International Style ; Five Folios from the Jahangir Album ; Six Seventeenth-Century Oil Painting from Safavid Persia.

Note(s) : Contient des textes en arabe et en anglais. - Bibliogr. p. 367-378
The Islamic world, spanning centuries and far-flung regions, is renowned for its diverse cultural and artistic traditions. This sumptuous book delves into that vast creative output, examining a dozen exquisite objects in the Museum of Islamic Art, in Doha, Qatar, designed by the Chinese-American architect I. M. Pei and opened in 2008. Twelve prominent scholars from across the globe select works representing various centers of Islamic life, from early Spain to 17th-century India, as well as a range of media including textiles, ceramics, metalwork, and miniature paintings. Authoritative texts put the objects into context, exploring the relationships to those people who produced and lived among them. In addition, architectural critic Paul Goldberger discusses the museum, assessing its place in Peiʹs career and in the broader scope of Islamic architecture, while Oliver Watson, the museumʹs former director, sheds light on the installation of works throughout the building. -- Publisher description


Sujet(s) : Objets d'art islamiques  Voir les notices liées en tant que sujet
Art et société  Voir les notices liées en tant que sujet
Art islamique  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Actes de congrès  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  704.948 97 (23e éd.) = Beaux-arts et arts décoratifs - Thème de l'islam, du babisme, de la foi bahaïe  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780300196665 (hbk.) (alk. paper). - ISBN 0300196660 (hbk.) (alk. paper)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb436992266

Notice n° :  FRBNF43699226 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Haut-de-jardin - Littérature et art - Salle F - Art 

2 parties d'exemplaires regroupées

709.088 297 BLAI g ...
Tolbiac - Haut-de-jardin - Littérature et art - Salle F - Art

partie exemplaire N° 1
709.088 297 BLAI g
support : livre
Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

partie exemplaire N° 2