Notice bibliographique

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Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Auteur(s) : Potter, Ned (1980-....)  Voir les notices liées en tant qu'auteur

Titre(s) : The library marketing toolkit [Texte imprimé] / Ned Potter

Publication : London : Facet Publishing, 2012

Description matérielle : xxii, 218 p. : ill. ; 24 cm

Comprend : Introduction : ; About marketing -- ; Seven key concepts for marketing libraries : ; The seven concepts ; ; Anchoring these ideas in marketing theory -- ; Strategic marketing : ; The marketing cycle ;1 ; Decide on your goals ;2 ; Market research ;3 ; Segmentation ;4 ; Set objectives ;5 ; Promotional activities ;6 ; Measurement ;7 ; Evaluation ; ; 8. ; Modification -- ; Developing a marketing plan -- ; The library brand : ; Quick definitions ; ; What is library branding? ; ; Visual identity ; ; Merchandise ; ; Slogans ; ; Branding and marketing a converged library and IT service -- ; Marketing and the library building : ; Library design ; ; Signs and displays ; ; Marketing the library as space -- ; An introduction to online marketing : ; The library website ; ; Search Engine Optimization (SEO) ; ; Mobile websites ; ; E-mail -- ; Marketing with social media : ; Do your patrons use social media? ; ; General principles of marketing with social media ; ; Twitter ; ; Facebook ; ; Blogs and blogging ; ; Tumblr ; ; Google+ ; ; LinkedIn ; ; Conclusion -- ; Marketing with new technologies : ; Quick definitions ; ; Video marketing ; ; Image sharing ; ; QR codes ; ; Geolocational apps ; ; Web 2.0 catalogues and live chat ; ; Podcasts Wikis ; ; Slide sharing ; ; Viral marketing ; ; Technology and teenagers -- ; Marketing and people : ; Collaborating with people ; ; Reaching people -- ; Internal marketing : ; The importance of internal marketing ; ; Marketing to internal stakeholders ; ; Marketing with internal stakeholders: co-operative promotion -- ; Library advocacy as marketing : ; National campaigns and localPromotingg ; ; Pormoting your library incriticisme to citicism of libraries in general ; ; Advocacy, positiveand possitive messages ; ; The library media narrative ; ; Trojan horse advocacy -- ; Marketing special collections and archives : ; Introduction ; ; Access, access, access: marketing digital collections ; ; Genealogy ; ; Tailoring your marketing to fit the cultural landscape ; ; Mounting and promoting a more traditional exhibition ; ; Learning from museums ; ; Crowdsourcing ; ; Marketing audiovisual materials -- ; A final word on marketing libraries -- ; Appendix: Glossary of Web 2.0 tools and platforms.

Note(s) : Bibliogr. p. [201]-203
This practical guide offers coverage of every element of library marketing and branding for all sectors, including archives and academic, public and special libraries


Sujet(s) : Bibliothèques -- Marketing  Voir les notices liées en tant que sujet

Genre ou forme : Guides pratiques  Voir les notices liées en tant que genre ou forme

Indice(s) Dewey :  021.7 (23e éd.) = Promotion des bibliothèques, des archives, des centres de documentation  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781856048064. - ISBN 1856048063

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb42760305r

Notice n° :  FRBNF42760305 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(2 Exemplaires)

Tolbiac - Haut-de-jardin - Recherche bibliographique, livre, bibliothèques - Salle E - Histoire du livre et bibliothéconomie

1 partie d'exemplaire regroupée

025 POTT l
support : livre

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Littérature et art - Salle T - Histoire du livre et bibliothéconomie 

1 partie d'exemplaire regroupée

025 POTT l
support : livre