Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation
Auteur(s) : Espinoza, Roberta
Titre(s) : Working-class minority students' routes to higher education [Texte imprimé] / Roberta Espinoza
Publication : New York : Routledge, 2012
Description matérielle : 147 p. ; 24 cm
Collection : Routledge research in education ; 81
Lien à la collection : Routledge research in education
Note(s) : Includes bibliographical references (p. [135]-143) and index
"While stories of working-class and minority students overcoming obstacles to attend
and graduate from college tend to emphasize the individualistic and meritocratic aspect,
this book - based in extensive empirical study of American high school classrooms,
and in theories of social and cultural capital - examines the social relations that
often underpin such successes, highlighting the significant formal and informal academic
interventions by educators and other education professionals"--
Sujet(s) : Enseignement supérieur -- Minorités -- États-Unis
Enfants de la classe ouvrière -- Enseignement supérieur -- États-Unis
Universités -- Admission à l'université -- États-Unis
Démocratisation de l'enseignement -- États-Unis
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780415806725 (hardback). - ISBN 0415806720 (hardback)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb427545172
Notice n° :
FRBNF42754517
(notice reprise d'un réservoir extérieur)

