Notice bibliographique
- Notice
Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation
Auteur(s) : Carter, Prudence L.
Titre(s) : Stubborn roots [Texte imprimé] : race, culture, and inequality in U.S. and South African schools / Prudence L. Carter
Publication : New York : Oxford University Press, impr. 2012
Description matérielle : xiv, 239 p. : ill. ; 24 cm
Comprend : Distinctions and convergences: a brief history of race and education in the United
States and South Africa ; Selecting "good" schools in the U.S. and South Africa ;
Paradoxes of opportunity: resources, boundaries, and organizational-racial habitus
; Student cultural flexibility: the (un) making of multicultural navigators ; The
more things change, the more threatening they feel: white youths' attitudes on equity
; Equity and empathy: growing equality of opportunity ; Stubborn roots: weeding
out educational inequality.
Note(s) : Includes bibliographical references (p. [211]-225) and index
Sujet(s) : Démocratisation de l'enseignement -- États-Unis
Démocratisation de l'enseignement -- Afrique du Sud
Discrimination en éducation -- États-Unis
Discrimination en éducation -- Afrique du Sud
Multiculturalisme -- États-Unis
Multiculturalisme -- Afrique du Sud
Genre ou forme : Études de cas
Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 0199899630 (cloth) (alk. paper). - ISBN 9780199899630 (cloth) (alk. paper). -
ISBN 0199899657 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 9780199899654 (pbk.) (alk. paper)
Identifiant de la notice : ark:/12148/cb42738084c
Notice n° :
FRBNF42738084
(notice reprise d'un réservoir extérieur)