Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté. Image fixe : sans médiation

Titre(s) : Not a stage! [Texte imprimé] : a critical re-conception of young adolescent education / principal author & editor Mark D. Vagle

Publication : New York : P. Lang, cop. 2012

Description matérielle : x, 306 p. : ill. ; 23 cm

Collection : Adolescent cultures, school & society, ISSN 1091-1464 ; vol. 60

Lien à la collection : Adolescent cultures, school & society 


Comprend : The anchor essay: trying to poke holes in teflon: developmentalism, young adolescence, and contingent, recursive growth and change / Mark D. Vagle ; Locating and opening up some obscured micro-contexts in order to do more learning from (rather than teaching) young adolescents / Mark D. Vagle ; Constructing immigrant adolescent identities: exploring the "magical property" of discourses / Bic Ngo ; Seeing school and learning English: recent immigrant youths' insights into adolescents, young adolescence, learning, and teaching / Kristien Zenkov ... [et al.] ; Putting 'boy' in crisis: seeking an education of gender rather than in gender / Shannon D.M. Moore ; Always becoming, never enough: middle school girls talk back / Hilary Hughes-Decatur ; Reappraising "juvenilia" as a means of re-conceptualizing "adolescence" / Zan Crowder ; Both/and/all of the above: addressing individual, social, and contextual dimensions of educating middle school youth / Enora Brown ; Multiple discourses and missing voices / Penny Bishop ; Using students' funds of knowledge to enhance middle grades education: responding to adolescen(TS) / Leslie David Burns and Leigh A. Hall ; What's interbeing got to do with it? Shared experiences, public problems, and the unique individual / Hilary G. Conklin ; Norwegian perspectives on educating young adolescen(TS) / David C. Virtue ; What's happening down under: young adolescent education in Australia / Donna Pendergast and Nan Bahr ; 'Particularizing' young adolescents in an Indian context / Ajay Sharma ; Locked into place through teacher education: the discursive construction of young people in the middle years of schooling / Barbara Garrick ... [et al.].

Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Vagle, Mark Dennis. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Enseignement secondaire -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Adolescents -- Éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Sociologie de l'éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9781433116339 (hardcover). - ISBN 1433116332 (hardcover). - ISBN 9781433116346 (pbk.). - ISBN 1433116340 (pbk.). - ISBN 9781453905289 (e-book). - ISBN 1453905286 (e-book)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb42715923h

Notice n° :  FRBNF42715923 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée