Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte : sans médiation

Titre(s) : Tedious journeys [Texte imprimé] : autoethnography by women of color in academe / edited by Cynthia Cole Robinson and Pauline Clardy

Publication : New York : P. Lang, cop. 2010

Description matérielle : xxii, 199 p. ; 23 cm

Collection : (Counterpoints : studies in the postmodern theory of education, ISSN 1058-1634 ; vol. 375)

Lien à la collection : Counterpoints (New York, N.Y.) 


Comprend : "My soul looks back and wonders, how I got over" : experiences of a tenure-track neophyte /Cynthia Cole Robinson -- ; "Amazing grace" : examining one woman's induction into the academy /Pauline Clardy -- ; Migrations through academia : reflections of a tenured Latina professor /Maura I. Toro-Morn -- ; "Are we change agents or pawns?" Reflecting on the experiences of three African-American junior faculty /Michelle L. Jay, Catherine L. Packer-Williams, and Tambra O. Jackson -- ; What does racism look like? An autoethnographical examination of the culture of racism in higher education /Adah L. Ward Randolph -- ; "We are not the same minority" : the narratives of two sisters navigating identity and discourse at public and private white institutions /Ayanna F. Brown and Lisa William-White -- ; Women and minorities encouraged to apply : challenges and opportunities of critical cultural feminist leadership in academe /Alicia Fedelina Chávez

Note(s) : Includes bibliographical references


Autre(s) auteur(s) : Robinson, Cynthia Cole (1974-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Clardy, Pauline. Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Enseignantes noires américaines -- Conditions sociales  Voir les notices liées en tant que sujet
Américaines d'origine mexicaine -- Conditions sociales  Voir les notices liées en tant que sujet
Femmes professeurs (enseignement supérieur) -- Conditions sociales -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Racisme en éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet
Discrimination en éducation -- États-Unis  Voir les notices liées en tant que sujet


Numéros : ISBN 9781433107672 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 1433107678 (pbk.) (alk. paper). - ISBN 9781433107689 (hardcover) (alk. paper). - ISBN 1433107686 (hardcover) (alk. paper)

Notice n° :  FRBNF42654650 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - magasin

1 partie d'exemplaire regroupée