Notice bibliographique

  • Notice

Type(s) de contenu et mode(s) de consultation : Texte noté : sans médiation

Titre(s) : Teaching Jung [Texte imprimé] / edited by Kelly Bulkeley and Clodagh Weldon

Publication : Oxford ; New York : Oxford University Press, c2011

Description matérielle : ix, 284 p. ; 24 cm

Collection : AAR teaching religious studies series

Lien à la collection : Teaching religious studies 


Comprend : The challenge of teaching Jung in the university / David Tacey ; Misprision: pitfalls in teaching Jung in a university religious studies department / David L. Miller ; Teaching Jung in a theological seminary and a graduate school of religion / Ann Belford Ulanov ; Teaching Jung in an analytical psychology institute / Murray Stein ; Jung on myth / Robert A. Segal ; Jung's engagement with Christian theology / Charlene P.E. Burns ; God on the couch: teaching Jung's answer to Job / Clodagh Weldon ; Type-wise: using Jung's theory of psychological types in teaching religious studies undergraduate and graduate students / Christopher Ross ; Personal secrets, ethical questions / John Haule ; Anima, gender, feminism / Susan Rowland ; Jung as nature mystic / Meredith Sabini ; Teaching Jung in Asia / Jeremy Taylor ; Teaching Jung and dreams / Kelly Bulkeley ; Jung and Winnicott in the classroom: holding, mirroring, potential space, and the self / Laurel McCabe ; Jung and the numinous classroom / Bonnelle Strickling ; Can there be a science of the symbolic? / John Beebe.

Note(s) : Includes bibliographical references and index


Autre(s) auteur(s) : Bulkeley, Kelly (1962-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur
Weldon, Clodagh (1970-....). Éditeur scientifique  Voir les notices liées en tant qu'auteur


Sujet(s) : Jung, Carl Gustav (1875-1961) -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet
Psychanalyse et religion -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet
Psychologie religieuse -- Étude et enseignement  Voir les notices liées en tant que sujet

Indice(s) Dewey :  200.19 (23e éd.) = Religion - Principes psychologiques  Voir les notices liées en tant que sujet


Identifiants, prix et caractéristiques : ISBN 9780199735426. - ISBN 0199735425 (hbk)

Identifiant de la notice  : ark:/12148/cb42492869z

Notice n° :  FRBNF42492869 (notice reprise d'un réservoir extérieur)



Localiser ce document(1 Exemplaire)

Tolbiac - Rez-de-jardin - libre-accès - Philosophie, histoire, sciences de l'homme - Salle K - Psychologie, psychanalyse 

1 partie d'exemplaire regroupée

159.092 JUNG 5 BU
support : livre